c-NOfx Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hei. Jeg lager en timeliste i excel, og trenger en formel. Jeg har en rad der timer står, og en rad der timer totalt står. Det jeg vil er at fra timer, skal 0.5 (altså 30 min pause) trekkes fra og stå på timer totalt. Altså. timer 8 Timer total 7,5 Det jeg har gjort er at jeg brukte bare denne formelen. =SUMMER(E6-0,5) Det som skjer er at i Timer totalt står det -0,5 i hver celle hvis jeg har 0 i timer. Altså. timer 0 Timer totalt -0,5 Jeg vil at det skal stå 0 her. pga at alle cellene nedover blir summert i summen av det jeg tjener. altså timeslønnen min * 7.5 etc men også * -0,5 på alle celler der jeg ikke har noe. noen som skjønner??? help Endret 30. oktober 2008 av c-NOfx Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Bruk Hvis... Hvis mindre enn 0,5 vis 0. Hvis større vis Summer-0,5 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 En annen mulighet er =STØRST(E6-0,5;0) (men HVIS er mye viktigere å kunne, så gjør det først.) Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Funket med Størst Formelen. tusen takk for hjelpen [LØST] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå