Fred7555 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hei, skal snart bygge en ny pc for en konfigurasjon fra Netshop. Der kan jeg velge mellom mange prosessorer, men hadde egentlig tenkt E8500, men det kommer litt over budsjettet da. Så spørsmålet er om E8500 er verdt de 400-500 mer enn E8400. Skal spille spill som COD4, og skal se på film, inernett osv. Skal heller ikke overklokke med det første, og hvis jeg skal, så blir det ikke mye. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Spørs om det er mye for din lommebok, så bare sleng ut månedens budsjett du Fra spøk til revolver; det er egentlig bare synsing. Både prisforskjellen og ytelsesforskjellen er relativt liten, så det kommer bare an på hvor mye penger du totalt sett vil bruke på pcen vil jeg si. Du kan ikke gjøre noe dumt valg med noen av de. Edit: 450 kr i forskjell? Hvor da?? Slik det ser ut i prisguiden, er det vel 100-200 kr forskjell i de fleste butikkene. Hvis jeg skal synse noe igjen, så synes jeg 450 er litt vel mye å betale ekstra. Endret 29. oktober 2008 av grizzlyx Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Nei, ikke 415kr ihvertfall. Syntes at netshop konfiguratoren var litt dyr jeg, du skal ikke vurdere å bygge selv da? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Om du ikke skal klokke? Nei! Når du er over 3GHz så er de småstegene ikke noe å betale for, men skal du klokke litt lengere er en høy multiplikator absolutt å foretrekke. Personlig har jeg luket meg ut en billig E8600 E0 for den skyld alene... Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Ok, takk for alle svarene Kommer ikke til å bygge selv pga. aldri gjort del,+ du får 3års garanti oss Netshop. Siden jeg ikke skal overklokke noe spesielt, tar jeg E8400. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 hvis du er låst med et hovedkort i maskinen som jeg, så er det grunn til å kjøpe e8500 e8600. men form meg så er det vel lurere å kjøpe en e8400 og heller et nytt hovedkort som vil noe mer enn det gamle jeg har. men har lite lyst å skifte ut hovedkort. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 hvis du ikke skal klokke da er det verdt de ekstra 450kr Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 450 er for stor prisforkjell, klokking eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå