chaos king Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 hei, har en amd 3500+ stående i pcen min, også hadde en kamerat av meg liggende en tokjerners 3800+ som jeg kunne få billig. har bygd en del pcer, men det er en stund siden nå... så det jeg lurer på er om det går helt problemfritt å bytte prosesorene (ja, begge er socket 939), eventuelt om det krever at jeg formaterer harddisken? Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 prøver igjen... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Skal gå bra, eneste du må sjekke er samme sak som han her hadde problemer med: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1027419 Får du det og 2 kjerner så er alt i boks. Naturligvis avhengig av hovedkortet naturligvis at det støtter den nye CPUen, det må du sjekke opp først. Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 takk for svar, har sjekket at Hk er komp. med cpu'en så nå er det bare å kjøre på OT: kan jeg ødelegge noe annet en cpu ved å overklokke på volten? skal jo ikke brukes uansett.. har overklokket en del før, men bare fsb. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Nei, eneste er litt ekstra slitasje på MOSFETene til CPUen men det er ikke noe du skal bry deg med, noe annet ryker før de ryker i allefall. Så lenge du klarer å holde tempen på CPUen og stabiliteten så er det ikke noe å bekymre seg for. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 De gangene jeg har byttet til dual fra singlecore har jeg fått opp en kjerne første gangen jeg starter den opp, for så å få beskjed om at en liten oppdatering har blitt innstallert automatisk, og at det trengs en reboot. Etter det har det alltid dukket opp to kjerner. Har gjort dette på 3 eller 4 av modellene DFI har til socket 939, og et ASUS A8N-SLI Deluxe jeg hadde en stund. Tror også det samme skjedde på AM2-PCen min, uten at jeg husker det helt sikkert. Bytter hvertfall bra single til dual på den når jeg føler for det, uten at det trengs å gjøre noe hokuspokus for å få alt til å virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå