ArcticMonkey^ Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hallo, har en stasjonær PC som jeg kjøpte fra komplett i fjor. Funket fjell, men for noen dager siden fikk jeg meldingen da jeg skulle starte opp maskinen: BOOTMGR is missing. Press CTRL + ALT + Del to restart. Så gjorde jeg det, men får bare samme melding igjen. Har noen anelse på hva som er galt, og hva som kan gjøres ? Vil helst ikke sende PC-en inn til komplett og få den tilbake etter nyttår med mindre jeg ikke kan fikse det selv. All hjelp mottas med stor takk. Er lei av å sitte på skolelaptop. :/ Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Vista du bruker? Googlet på dette og fant en løsning her: http://cyberst0rm.blogspot.com/2007/04/how...missing-in.html Du kan jo se om dette hjelper. Lenke til kommentar
ArcticMonkey^ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Ja, jeg bruker Vista. Problemet er bare at jeg ikke har den CD-en. :/ Lenke til kommentar
stavros Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Du kan laste ned vista recovery disc. Det er en 120mb iso (vanlig cd-r) fil som gir deg tilgang til bl.a startup recovery. http://neosmart.net/blog/2008/windows-vist...-disc-download/ Lenke til kommentar
Niram Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Tør jeg spørre hvorfor du ikke har Vista dvd'n? Pre- installert? Lenke til kommentar
ArcticMonkey^ Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Nei jeg har lånt den bort til en kamerat siden han trengte den. :/ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Har du flere disker i din PC? gjerne med en activ primær partition? I så fall kontrollere biosen for boot diskpriority. Eller mail til kompis slik at han sender deg filen bootmgr. Recovery console reparerer, men ikke kopierer filene som mangler, som bootmgr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå