Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva gjør jeg? Lei av livet, ingen arbeidslyst. Ønsker å bo i Syden

Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_lei_*

hei.

hvordan er det å reise til utlandet på ubestemt tid mens du får sosialpenger av NAV? nå er jeg nemlig lei av dette landet, samfunnet og normer og verdier. jeg passer ikke inn i dette systemet.

ikke vil jeg jobbe. jeg blir deprimert av tanken på å bruke 8 eller mer timer hver dag på piss du egentlig ikke vil gjøre.

uten jobb hater familien meg. jeg ser de aldri, har ikke sett de på lenge.

jeg ser meg som ferdig her. jeg vil helst bli boende i syden og andre rolige steder der du kan være lat og kose seg og slappe av. der ingen kjenner meg, ingen som kan ringe og mase om piss.

hvis ikke det blir change snart, er jeg redd for meg selv og folk rundt meg. helt siden ungdomskolen da ting begynte å bli seriøst og du ble tvunget til skit du ikke ville, har livet gått mer og mer downhill og betydd mindre og mindre. jeg håper på døden, om det ikke er noen andre muligheter for å slippe alt som kreves i dette land og samfunn.

hva burde jeg gjøre? eneste utvei selvmord, om en er dømt til å leve i dette samfunnet som jeg hater? er det ingen type lege eller fagfolk som kan hjelpe meg med å få penger til å leve i syden. har vært 10 tunge år nå, jeg er trøtt.

mann 22

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg på ingen måte ekspert, snakker kun ut fra erfaringer.

En venn av meg skulle bare på ferie til Asia i 2 uker. Han ble boende der i 3 år. Det er veldig billig der og han bare jobbet bittelitt som en bartender 1 gang i uka og klarte seg med det. Så dagene gikk med til å ligge på stranda i en hengekøye og røyke jazztobakk. Ikke at jeg anbefaler det, men det var det han gjorde.

Hvordan det er med støtte fra sosialen, vet jeg ikke - men jeg tviler på at de støtter slikt - i alle fall ikke i lengden.

Men dersom du klarer deg med lite penger, så må du jo ikke ha jobber som krever at du sitter på et kontor 8 timer hver dag? Du kan feks jobbe noen timer i uka i en bar, på en restaurant, i en butikk, levere aviser eller whatever - det er mange muligheter. Har du noen interesser eller hobbyer som du kan tjene penger på? Sett at du liker musikk, så kanskje en liten deltidsjobb i en platebutikk hadde vært noe?

Lenke til kommentar

Sosialstøtten opphører når du reiser utenlands.

Ditt innlegg her på forumet bærer preg av en gi f-n mentalitet samt det er så j-a synd på meg. Trusler om selvmord har den rare effekten at de fleste mennesker lar seg apppelleres til å ville hjelpe. Men her er det bare du som kan hjelpe deg selv. Men noen kan vise deg veien du skal gå, men du må selv ta første skritt, som er å oppsøke din fastlege.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg ville jeg først og fremst ha satt opp en plan: Hva vil du og hvordan kan du oppnå det?

Du sier at du ønsker å flytte fra landet, vel muligheten er, men det krever at du gjør endel research. Hvor vil du? Hvordan er muligheten for jobb på stedet? Bomuligheter/kostnader, Arbeidstillatelse etc. Arbeid & bosetting er lettest innefor EU, utenfor dette blir det litt mer komplisert.

Om du kommer opp med en realistisk plan blir neste skritt å finne ut hvordan du kan iverksette denne. Her trengs det helt klart penger. Hvor mye penger trenger du? Hvordan skaffer du disse? Er du villig til å gjøre noe kjedelig 8timer pr.dag i noen måneder for å oppnå noe du ønsker? etc. etc.

Dette er ikke noe fasit på verken det ene eller det andre, men bare en oppmuntring til å få deg til å innse at du må ta et solid tak selv for å oppnå det du vil.

Men en ting bør du være klar over: Selv i "syden" kan man ikke bare "være lat og kose seg", men andre omgivelser kan gi deg en helt annen livskvalitet og endre din oppfatning av hverdagen som gjør at du likevel kan kose deg og slappe av uten å være lat.

Lenke til kommentar
er det ingen type lege eller fagfolk som kan hjelpe meg med å få penger til å leve i syden. har vært 10 tunge år nå, jeg er trøtt.

mann 22

Hei.

Det finnes utallige "hjelpeapparater" i Norge. Og kun i Norge!

Kanskje du trenger litt spesiel hjelp med å få fart i livet ditt.

Kanskje det er noe psykiatrisk/psykologisk som ligger bak problemet.

Det første skrittet er å ta kontakt med fastlegen din, forklar problemet ditt og ber om en henvendelse.

Vaio :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...