Kimelimm Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hei! Jeg vil IKKE starte en WoW kamp over "det suger, nei det eier omfg dere noobs sux!" Jeg bare lurer. Jeg spiller ikke WoW lenger ferdig med det. http://www.gamer.no/videoer/6084 Åssen har de lagd de lyd effektene når sverdet blir blått osv? Det var en utrolig lydeffekt! Jeg likte virkelig den lyden! Og hvordan har de lagd den blå "glowen"? Jeg driver med 3D, så jeg kan klare glowen sikkert, men lydene, var uFATTELIGE! Tenkte på den knitringen og de lydene rundt, ufattelig bra! Endret 29. oktober 2008 av Kimelimm Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Når man lager slike lydeffekter er det vanlig å begynne med å recorde lyder vi har rundt oss som ligner, f.eks knitring fra bobleplast eller knekking av fyrstikker osv. Der fra jobber man videre med lydene, vrir og vender på all slags ting i lydredigeringsprogram, kanskje kombinerer med andre lyder, blander ting osv. Vanskelig saker. Tenk på det originale lydsignalet fra en el-gitar, også tenker du på den ferdige vrengte lyden som kommer ut fra forsterkeren, mye er gjort i mellomtiden. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jøss! Er det noen tutorials eller demonstreringer av dette ? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Skjønner ikke at dette skulle være så nevneverdig menneh. Som Speik påpeker så fanger man opp lyder, setter de kanskje sammen med andre lyder og tweaker for å få den akkurat slik den skal bli. Dette er forøvrig helt vanlig i film og spill. Endret 7. november 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå