Gå til innhold

Hvordan i all verden har de klart å lage dette?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vil IKKE starte en WoW kamp over "det suger, nei det eier omfg dere noobs sux!" Jeg bare lurer. Jeg spiller ikke WoW lenger ferdig med det.

http://www.gamer.no/videoer/6084

Åssen har de lagd de lyd effektene når sverdet blir blått osv? Det var en utrolig lydeffekt! Jeg likte virkelig den lyden! Og hvordan har de lagd den blå "glowen"? Jeg driver med 3D, så jeg kan klare glowen sikkert, men lydene, var uFATTELIGE!

Tenkte på den knitringen og de lydene rundt, ufattelig bra!

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man lager slike lydeffekter er det vanlig å begynne med å recorde lyder vi har rundt oss som ligner, f.eks knitring fra bobleplast eller knekking av fyrstikker osv. Der fra jobber man videre med lydene, vrir og vender på all slags ting i lydredigeringsprogram, kanskje kombinerer med andre lyder, blander ting osv. Vanskelig saker.

Tenk på det originale lydsignalet fra en el-gitar, også tenker du på den ferdige vrengte lyden som kommer ut fra forsterkeren, mye er gjort i mellomtiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønner ikke at dette skulle være så nevneverdig menneh. Som Speik påpeker så fanger man opp lyder, setter de kanskje sammen med andre lyder og tweaker for å få den akkurat slik den skal bli. Dette er forøvrig helt vanlig i film og spill.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...