grimfer Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Helt fersk her på forumet, og jeg skjønner svært lite av det meste her foreløpig! Tilgi meg om mine spørsmål virker fullstendig idiotiske. Men jeg har noen ting jeg lurer på: Jeg har blant annet en Dell Inspiron 8200 fra 2002. Kan denne brukes som utgangspunkt for oppgradering til noe jeg kan spille spill på? (Ellers skal den bare brukes til enkel bildebehandling og internett.) Har lite tekniske data på den, men jeg må vel kanskje bytte ut all hardware, så da blir det vel ikke så billig? Har prøvd å lete på nettet for å se hva det vil koste, men jeg forstår egentlig ikke hva det er jeg ser etter! Takknemlig for alle svar! Lenke til kommentar
simena1 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Trolig ekstremt liten vits å oppgradere denne pc-en om du har tenkt å spille litt nyere spill. Bedre å kjøpe en ny. Deler som passer til denne pc-en er sansynligvis "vanskelige" å finne. Nesten alle delene må i så tilfelle skiftes ut uansett så det er nok rimeligere å kjøpe en ny. Lenke til kommentar
grimfer Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Takk for tilbakemelding! Vil det være et poeng å beholde kabinettet, men å hive ut all hardware innvendig da? Er det mulig å få hjelp av noen til å sette sammen en løsning som vil funke greit? Lenke til kommentar
simena1 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Nå vet ikke jeg hvordan kabinettet på denne pcen er, men det er nok bedre å kjøpe et nytt kabinett. Det kan være problematisk å montere nye deler i det gamle kabinettet ditt. Du kan få et flott kabinett til omtrent 400 kr. Foreksempel Antec Three Hundred Hvilken prisklasse kunne du tenke deg om du skulle hatt ny pc? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
grimfer Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Nå vet ikke jeg hvordan kabinettet på denne pcen er, men det er nok bedre å kjøpe et nytt kabinett. Det kan være problematisk å montere nye deler i det gamle kabinettet ditt. Du kan få et flott kabinett til omtrent 400 kr. Foreksempel Antec Three Hundred Hvilken prisklasse kunne du tenke deg om du skulle hatt ny pc? Takk for tipset! Det var jo et rimelig kabinett, ja. Jeg er usikker på prisklasse, men må nok satse på så lav pris som mulig. Men jeg ville gjerne ha en pc som kan takle de nyeste spill med ok resultat. Jeg liker å ha grei lyd, da. Men hva kan jeg få for ca 7000 kr f.eks? Endret 30. oktober 2008 av grimfer Lenke til kommentar
simena1 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Nå vet ikke jeg hvordan kabinettet på denne pcen er, men det er nok bedre å kjøpe et nytt kabinett. Det kan være problematisk å montere nye deler i det gamle kabinettet ditt. Du kan få et flott kabinett til omtrent 400 kr. Foreksempel Antec Three Hundred Hvilken prisklasse kunne du tenke deg om du skulle hatt ny pc? Takk for tipset! Det var jo et rimelig kabinett, ja. Jeg er usikker på prisklasse, men må nok satse på så lav pris som mulig. Men jeg ville gjerne ha en pc som kan takle de nyeste spill med ok resultat. Jeg liker å ha grei lyd, da. Men hva kan jeg få for ca 7000 kr f.eks? Jeg antar at skjerm ikke hører med i prisen? Isåfall er jeg ganske sikker på at du kan få en god gamer pc til 7000kr. Selvfølgelig ikke den mest hardcore gameren i byen, men en som ihvertfall kan takle alle nådagens og fremtidige spill med et mer enn "ok" resultat. Jeg anbefaler å spørre på en annen tråd etter mer hjelp om hvilke pc deler du bør velge. Eksempel til din gamer: Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4850 - omtrent 1400kr. Prossesor:Intel Core 2 Duo E8400 - omtrent 1400kr. Kabinett: Antec Three Hundred - omtrent 450kr. Hovedkort:Asus P5Q Pro - omtrent 1100kr. RAM:OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 - omtrent 600kr. Strømforsyning:OCZ StealthXStream 600 Watt - omtrent 650kr. Harddisk:Seagate Barracuda 7200.11- 500 GB - omtrent 550kr. Opperativsystem:Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 64-bit Norsk OEM - omtrent 1000kr. Mus: Logitech MX518 - omtrent 250 kr. Tastatur:Logitech Klassisk Tastatur 200 - omtrent 100kr DVD Brenner:Samsung SH-S203D - omtrent 100kr. Totalpris : Omtrent 7600kr! (8000kr med frakt og slikt ) Denne pcen vil dra alle nådagens spill på det høyeste nivå, og vil klare høyeste nivå på mange fremtidige spill også. Nå tok ikke jeg med høytallere, men du har kanskje det fra før? Lenke til kommentar
grimfer Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Kjempefint! Det var akkurat slikt noe jeg var på utkikk etter. Konkrete tips om hva jeg kan kjøpe. Nei, høyttalere og skjerm har jeg fra før. De er gode nok til å beholde en stund til. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå