PatSharpX Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Leste denne på aftenposten i dag Har vi nok strøm til mange elbiler?. Det virker jo rett og slett som det hele er lite gjennomtengt. Er det satt opp noen budsjetter for hvor mye dette vil koste? Er det noen planer i det heletatt? Det er kanskje bare meg, men syns det ofte virker som om mye av det politikkeren mener er lite gjennomtenkt? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Dette har jeg også lurt litt på. Hvor mye mer strøm vil vi trenge om alle gikk over til EL-biler? Noe annet er jo hvor kan jeg lade? Jeg som bor ca 5 mil unna jobben, kan jeg lade bilen min på jobb? Må jeg i så fall skatte av det? Hvor lang tid tar det å få ladet hvis jeg plutselig går tom for strøm? Jeg ser ikke for meg at man bare kan stoppe på Texaco for å fylle tanken liksom. Det må jo planlegges. Det som er fint er jo at mye av den strømmen vi forbruker, i alle fall er i Norge, er gjennvinnbar. Altså den kommer ikke fra fossilt brennstoff. Her kommer vel den største fordelen med dette? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Har en kompis hvor faren jobber i Hafslund, så de bruker elbil ofte. Kan høre med han om det der, vet at det er noen bensinstasjoner som har ladestasjoner til elbiler, men ikke på langt nær alle. Endret 29. oktober 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå