Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bmw 520i e34 blir ikke varm nok under kjøring

cErfik

Anbefalte innlegg

Hadde for litt siden problemer med at bilen ble overopphetet. Skiftet termostat, kjølervæske, renset radiatoren og luftet den. Men etter dette var det litt problemer med og få den opp på arbeidstemperatur. I startet etter den var kjørt litt så stoppet jeg bilen i 2min ca så holdt den seg på arbeidstemperatur helt til jeg parkerte og var borte en time + så var det samme greiene igjen.

Men nå så kommer den ikke over den første streken etter lang kjøring. Av og til er den litt over på vei til neste strek, men aldri oppe på arbeidstemperatur.

Noen som vet hva dette kan komme av og evt hvordan jeg får fikset det?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvis du har luftet anlegget skikkelig, må det være feil på den nye termostaten din. Kan også være at du har fått en med for lav temperatur.

Lenke til kommentar
Hvis du har luftet anlegget skikkelig, må det være feil på den nye termostaten din. Kan også være at du har fått en med for lav temperatur.

Ble luftet ordentlig ja, kjøpte bare en termostat på biltema som var til min bil. Så den burde jo ha riktig temp osv da eller?

Lenke til kommentar

Eventuelt at den er defekt, om den er åpen hele tiden så kan det godt tenkes at du ikke får opp temperaturen, men hvordan er varmeapparatet? Får du varm luft?

Men i teorien så burde den vel kommet seg opp på arbeidstemperatur etter langkjøring...

Lenke til kommentar
Eventuelt at den er defekt, om den er åpen hele tiden så kan det godt tenkes at du ikke får opp temperaturen, men hvordan er varmeapparatet? Får du varm luft?

Men i teorien så burde den vel kommet seg opp på arbeidstemperatur etter langkjøring...

Varmeapparatet fungerer helt fint, varm luften kommer etter en periode der som motoren skulle begynt og bli varm. Men kom på en ting til, når jeg står i ro en stund med bilen i gang så kommer den opp på arbeidstemperatur, men så¨når jeg kjører igjen så synker den ned igjen til neste strek.

Lenke til kommentar

Varmeapparatet fungerer helt fint, varm luften kommer etter en periode der som motoren skulle begynt og bli varm. Men kom på en ting til, når jeg står i ro en stund med bilen i gang så kommer den opp på arbeidstemperatur, men så¨når jeg kjører igjen så synker den ned igjen til neste strek.

Ja det kan tyde på termostaten, selvom den er ny!

Når du kjører, får radiatoren mere kjøling enn når den står stille. Har vifte, men den er ikke like effektiv!

Lenke til kommentar

Napp ut termostaten, kok opp en gryte med vann, slipp den nedi og se om den åpner seg.

Hiv den deretter i kaldt vann og se at den lukker seg helt igjen.

Hvis den gjør dette, er det ingenting galt med termostaten.

Pass på at den er montert korrekt i termostathuset, og snu den gjerne litt i forhold til hvordan den sto.

Lufting av E34.

Skru på tenningen til hakk 2, men ikke start motoren.

Sett varmen på passasjersiden på maks, og førersiden på minimum.

Nå går sirkulasjonspumpa til varmeapparatet og pumper vannet rundt.

Skru av lufteskruen på toppen av radiatoren, fyll på vann til det slutter å komme luftbobler.

Skru igjen lufteskrue, fyll tanken helt opp (den kvitter seg med overflødig vann på egenhånd), start motoren og kjør en tur.

Lenke til kommentar
Ikke bruk den gryta du koker kjøttkaker i. Frostvæske er giftig.

Jeg brukte kjøttkakegryta, og jeg lever enda.

Det er ikke mye frostvæske som henger igjen på en termostat, og du vasker selvsagt gryta etterpå.

Jeg tviler på at frostvæskeforgiftning er noe man skal være redd for. :p

Lenke til kommentar

Min 520I E34 har da alltid vært sånn, at den holder seg på "første" streken på temp. måleren, men ser ikke på det som et problem egentli, men er veldi irriterende at jeg ikke får varmluft "midt" i bilen, og får ikke kald luft på passasjer sia, noen som har vært borti lignende?

en kamerat av meg med e34 har samma problemet med kaldlufta i midten :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...