Gå til innhold

Innlegg blir fjernet uten at moderatorene markerer det

Anbefalte innlegg

Heisann sveisann..

har sett dette skje endel ganger, noe jeg skal kommentere, men plutselig så er innleggene borte, har skjedd med meg selv ett par ganger også.. Har alltid hatt inntrykk av at dere moderatorer skriver en begrunnelse for å fjerne innlegget/innleggene ved og poste ett innlegg selv, noe som (ihvertfall jeg) synts er meget greit og oversiktelig, men har dere sluttet med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er endel ontopic i ett innlegg og litt offtopic, er det bedre og editere innlegget enn å slette det, kan ihvertfall legge igjen en beskjed. f.eks hvis man har en diskusjon, for å avfeie andres påstander og dette innlegget blir tatt bort uten at moderatoren har lagt igjen en beskjed, så ser det rett og slett ut som man har trukket seg, pga at man "vet" at man har tatt feil.

Lenke til kommentar
Når det er endel ontopic i ett innlegg og litt offtopic, er det bedre og editere innlegget enn å slette det,

Jeg tillater meg å være uenig. Dersom et innlegg er endret av en moderator kan det oppstå tvil om meningen med innlegget er endret, ikke minst fordi endringer er sporløs, altså at man ikke vet hvordan original-innlegget lød. Den gangen jeg var moderator var det da også tilfeller av at brukere klaget på at moderator hadde "ødelagt" meningen med innlegget gjennom selektiv endring. Dersom man sletter hele innlegget blir det flyttet uendret til et skjult forum. Det betyr at det kan flyttes tilbake i tråden dersom man etter diskusjon med brukeren finne ut at det er rimelig, og i tillegg er det tilgjengelig i originalversjon for de som skal behandle en eventuell klage.

I tillegg synes jeg det blir feil at folk skal kunne skrive hva de vil, i forvissning om at hvis de går over streken så kommer en moderator og rydder opp for dem. Dersom de vet at overtramp fører til at hele innlegget går tapt, så har de mer "å tape" og konsentrerer de seg kanskje mer om å holde seg til topic og innenfor retningslinjene.

...kan ihvertfall legge igjen en beskjed.

Det er jeg enig i, og det har alltid vært regelen, med unntak av innlegg som er ren spam.

Geir :)

Lenke til kommentar

hmm, joa, men da tar det grusomt langt tid, såpass lang tid at tråden har dødd ut, men,men.. som tom waits for alice sier over her, så ser det ut som moderatorene har hatt en policy på å skrive grunnen, untatt spam da som jeg skjønner, ergo korte innlegg som bare inneholder, haha o.l

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...