pute91 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hei. Jeg har et Kompaktkamera som jeg greide å knus skjermen på. Selve kameraet fungerer, men litt dumt å ikke kunne se bildene jeg tar. Noen som har forslag til hvordan jeg kan fikse det? fikser fotobutikker sånne problemer? andre forslag? Takk for alle svar Endret 1. november 2008 av pute91 Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Må nok sende det inn om du skulle finne ut at kameraet ditt er verdt det. Evt kjøpe et nytt et som sikkert vil koste ca like mye som å bytte skjærm uten at jeg kan noen priser på sånt arbeide... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Å bytte skjermen (betyr i praksis å skifte hele skjermmodulen da et kamera er bygget i moduler) koster ca 2000-2500 inkl. arbeide, avhengig av merke og modell. I de fleste tilfeller kan det altså lønne seg å kjøpe nytt kamera. Hvis kameraet koster en del mer enn 2500 ville jeg sendt det inn på prisoverslag. Men ønsker du kameraet tilbake ureparert, koster det gjerne opp mot en 500 kroner for selve forundersøkelsen. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det å skifte en skjerm tror jeg ikke koster mer enn 1000-1500kr, kommer litt ann på hvilket kamera det er. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det å skifte en skjerm tror jeg ikke koster mer enn 1000-1500kr, kommer litt ann på hvilket kamera det er. De gangene jeg har sendt inn kamera til reparasjon, har det stort sett kostet mer enn 1500 ihvertfall. Men er du heldig, og har et kamera der det er enkelt å skifte skjerm, kan det hende det blir såpass rimelig. Mulig jeg husker feil, da det er ca. en måned siden jeg sist sto bak disken i en fotobutikk. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Kan godt hende at jeg roter også. Men er akkurat nå på utplassering i en bedrift som reparer kamera og de gangene jeg har skiftet en skjerm så tror jeg ikke at det har oversteget 1500kr. Er som oftest ikke mer enn en halvtimes jobb. EDIT: Det varier nok mye fra kamera til kamera og kan med en gang si at det ikke er mange kameraer jeg har byttet skjerm på. Endret 31. oktober 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Mulig jeg husker feil... og at jeg blander med objektivbytte på kompaktkamera. DET var ihvertfall dyrt. Men uansett, med det butikken skal ha i frakt til verksted og i gebyr for behandling, samt de fraktkostnadene som også blir lagt på av verkstedet, så blir 1500 veldig fort 2000 kroner Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Objektivbytte er dyrt ja. Men er sant det, skal ikke si sikkert om frakt og gebyr er med i de 1500kr Lenke til kommentar
pute91 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Ok, nei da ble det et enkelt valg å ikke sende inn, kamerat begynner å dra på åra så ingen vits i kaste bort penger. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå