ukjentbrukergitt Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 bare lurte på hvordan folket ble interisert i foto. for min del ble jeg interisert i det en gang når jeg var liten, hvor faren min tok bilde med kompaktkamera med lang lukkertid og jeg skrev navnet mitt i lufta med en lommelykt, syns det var veldig stilig. pluss en interesse for video og film.så hvordan ble du interisert? Lenke til kommentar
grizley Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Selv ble jeg interessert i foto da jeg som førsteklassing i '89 fotograferte, for så å stå i mørkerommet sammen med en av lærerene jeg hadde da og fremkalte både film og papirbilder selv. Det var tider det . Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Fant min fars gamle fotoutsyr og bilder. Han har tydligvis vært en ganske aktiv fotograf en gang i tiden, men av en eller annen grunn hadde han aldri nevnt det for meg, og det virker egentlig ikke som om han har lyst å snakke om det heller. Nå bruker han mobilen sin til bilder. Det jeg har fått ut av han er at han hadde bygget hele kjelleren om til mørkerom der han bodde før og kjørte mørkeromskurs for speiderjenter (eller noe sånt). Han har en masse utstyr, ingenting er kastet, men vitale deler er gjerne rotet bort så det meste er ubrukelig. En gang jeg får tid (og kunnskaper) tenkte jeg å lage til et lite mørkerom og se om jeg får til noe med film. Har et veldig godt brukt Pentax program a (tror det er det siste kameraet han brukte) med et par (4) objektiver og en eller annen Boschblits liggende. Er det brukbare greier? Han er virkelig ikke den som liker å bruke for mye penger på ting, så jeg har en følelse av at det meste er billiggreier. Ellers er det mye "rester" etter kameraer han har hatt. Hadde vært fint å kunne bruke han til råd og lignende (med tanke på at jeg er nybegynner), men jeg får alltid samme svaret: "det er for lenge siden jeg drev med sånt". Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Lekte litt med min mors 400D for halvannet år siden. Samme sommer tok jeg en del bilder på hytta og tok meg tid til å lese en fotobok skikkelig. Bam! Jeg kunne masse og ble bitt av bastillen. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Har alltid likt musikk, film og bilder. Det er vel det at det er så fasinerenes å se hva som kan bli "skapt", det beste er at man kan se/høre det om igjen. Søstra mi kjøpte et 350D for 2.5 år siden, det var vanligvis jeg som tok bildene, da ble det til at jeg leste om regler osv., det siste året har ikke gitt meg noe bra bilder, ironisk nok knuste søstra mi kitobjektivet, som faktisk var bra i forhold til det som er på det nå. Nå blir det jo et 450D neste uke siden søster flytta + 2 objektiver, et Canon f/2.8 28mm og Canon 55-250mm IS, så skal bli nok å leke seg med. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg var bortskjemt med at pappa drev fotobutikk da jeg var liten, og dermed fikk jeg leke meg litt med diverse kamera (det irriterer meg at han kvittet seg med Hasselbladen sin før jeg ble gammel nok til å prøve det, og eventuelt si "nei, det skal jeg bruke når jeg bli stor" ), deriblant Nikon FA som fortsatt er mitt favorittkamera. Han hadde også et mørkerom som jeg fikk være med inn i en gang iblant. Jeg la bort fotointeressen til fordel for skyting og andre aktiviteter i ganske mange år, og ble ikke skikkelig interesert igjen før jeg ble 16-17 år eller der omkring. Men det er vel i det minste en interesse man kan si jeg har i blodet, selv om dyktigheten ikke nødvendigvis er så veldig eksisterende.. ;p Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Brukte det gamle kompakt kameraet en del... Fikk speilrefleks til konf'n .. Da ble jeg virkelig interessert Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Historien min finnes her. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Jeg vet faktisk ikke helt hvordan. SLR har vel alltid vert veldig fasinerende som teknisk innretning, og med min mors kjæreste som var ganske aktiv innen foto fikk jeg lyst på et selv. Fikk til slutt kjøpt meg et kamera etter noen uker med hard jobbing på Gilde i sommer. Endret 29. oktober 2008 av Jacobs1k Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Vel, pappa har alltid likt foto, han drev vistnok med speilrefleks før jeg ble født elns også, som jeg fikk vite etter jeg begynte med foto.. Han har alltid likt kompaktkameraer osv. i de nyere tider, så delte vi på ett ganske "bra" kompaktkamera 1 års tid, hvor jeg prøvde litt av hvert, så ble det til at jeg sparte opp til speilrefleks, samt fikk litt penger av mamma og av dama:P Etter det har jeg vært hekta og har knipsa 13k bilder på 1 år med 400d'n min.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå