Vegard_Haug Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Omslaget til Activision Blizzards Baja 1000 har fått THQ til å se rødt. Les mer Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Var faktisk litt vel likt Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det kan man si, var ulike de. Nei der forstår jeg THQ, går ikke ann å lage omslag som er så like. Lenke til kommentar
master_al Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Helt enig med THQ, dette ble bare alt for likt Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Bør ikke være noe problem for THQ å vinne dette søksmålet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Navnet kan være årsak til søksmål, men omslaget? Det dummeste jeg har hørt... skal de farge møkka grønn og designe biler som ikke finnes for å ikke ha et omslag som representerer spillets innhold? Jaja... De som sier soleklar kopi må gjerne gå i detalj på akkurat det Eneste som er kopiert er navnet, men igjen så representerer det sporten. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Theo343: Kanskje hvis du bruker 10 sekunder på å se nøye på bildene? Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Vanlegvis synest eg søksmåla som dukkar opp i spelindustrien er tåpelege, men...eg trur dei har ei sak her. Med tanke på at både namna, omslaga og lanseringstidspunkta er sopass like, trur eg THQ har rett i at spela fort kan bli samanblanda. Kay Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Navnet kan være årsak til søksmål, men omslaget? Det dummeste jeg har hørt... skal de farge møkka grønn og designe biler som ikke finnes for å ikke ha et omslag som representerer spillets innhold? Jaja... De som sier soleklar kopi må gjerne gå i detalj på akkurat det Eneste som er kopiert er navnet, men igjen så representerer det sporten. Er du hjemme hos en kompis en kveld, og dere spiller det spillet her, og du ser på coveret med et raskt blikk, og så ser det andre coveret i butikken, så er jeg ganske sikker på at du trodde det var samme. To biler, med samme farger og en sandfarget bakgrunn. Den bakerste flyr mens den foran er i en dump. Dette er likt på begge bildene. Ja de er meget like. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Dette er jo dumt for forbrukerne også, dersom jeg hadde gått i butikken for å kjøpe det ene og hadde endt opp med det andre fordi jeg ikke så forskjell på coveret hadde jeg fort kunnet bli lettere temperert.. Håper de vinner, det er jo en sak som kan få konsekvenser for senere tilfeller. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det der er ikke noe ¨lure på en gang. Glatt seier over Activision Lenke til kommentar
Gar0 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 helt klart helt klart. altfor likt. men stussa litt på navnet jeg da. hvis du ser på det ene heter det baja edge of control å det andre heter baja 1000 "the official game". virker for meg som de prøver å lage bråk da. Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hehe, det er til og med en motorsykkel på samme sted i begge bildene. Helt klart plagiat. En viss cover-designer bør få så ørene flagrer. Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Auda, ser stygt ut for Activision Blizzard dette... Er jo noen forskjeller på coverene, men de er heller små... Etter min mening er det nesten en dirkte kopi av THQ coveret, med bare noen få støvskyer lagt til for å få det til å se annerledes ut fra Acitivision Blizzard. Men coverene er forskjellige, dog er ikke forskjellene store kan en vel si, men her synes jeg at Activision Blizzard burde ha forandret sitt cover design, og unngått en rettssak. Er jo egentlig bare tull å dra det til retten IMHO, når det kunne blitt løst "på bakrommet"... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Omslaget fikk THQ til å se rødt? De tok ikke dette inn for retten med det første. Activision Blizzard er altså stikk strie med å forandre på det nesten identiske coveret. De trodde vel dette skulle gå, å surfe på THQ sin reklame, men nå kan de ihvertfall gjøre ett lite sprell... Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
TheParlourStrode Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Her har tydeligvis coverdesigner vært litt slurvete ja, man kan jo i det minste PRØVE å dekke over et rent plagiat. Eneste som er forskjell er jo at det spruter litt mer grus og ser litt heftigere ut. Lenke til kommentar
fox Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Er det ikke et samme spill? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Joa, en ser jo visse likheter. Men nå må en pass på at det ikke går for langt. Litt tåpelig om selskap skulle saksøke alle bilspill som har 2 biler på coveret fordi det kan være forvirrende for forbrukerene. Men til coverdesignerens forsvar, er det fryktelig vanskelig å lage et relevant cover til en Baja tittel uten at det ligner alle andre. Baja er tross alt veldig ensformig når det gjelder hvor det kjøres, osv. Bare bilene er ulike og det er de forsåvidt også på coveret samtidig som det er en litt annen setting. Men kanskje de skulle speilet bilene? Lett å være etterpå klok, men det er nå relativt lett å speile det. Spørsmålet er om det er nok for å skille de, er fortsatt 2 biler og sand. Kanskje de skulle prøvd å speile det å hive inn en bil eller to til? Da måtte det vel bli nok forskjell vel? Jeg tror jeg heller ville angrepet navnet på tittelen. Hvem har egentlig Baja lisensen? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg tror jeg heller ville angrepet navnet på tittelen. Hvem har egentlig Baja lisensen? Lisensen er sikkert altting i orden med. Jeg kan ikke se for meg noen spytte inn såpass mange penger som det koster å lage et spill for å finne ut at "oi dæven, den lisensen er det noen andre som har gitt!". Men angående coveret, så lurer jeg litt på hvor mange måter det egentlig finnes å presentere et slikt spill på. Det er liksom måte på hvor forskjellige shampo-reklamene på tv kan være når de tross alt prøver å selge samme produkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg