stephen89 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Heii. har kjøpt Niko d90, problemet er at jeg ikke får åpnet .NEF i verken Bridge eller Aperture 2.0, har lest over alt og finner ikke løsningen. jeg klarer og åpne .NEF i photoshop cs3, men får ikke sitt bildene før jeg åpner dem i photoshop, noe som er utrolig irriterende. Lastet ned en Raw plugin til PS, men finner ingenting til Bridge. Det som er så rart er at det gikk med det gamle kameraet mitt, d40. Har mac book pro. Er det noen som sliter med samme problemet? På forhånd takk! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Du må nok oppdatere Camera Raw for CS3. Mener at siste versjon har støtte for D90. Det er vel noe som må oppdateres i Aperture også tenker jeg. Det som er et problem med RAW filer er at de har samme fil-endelse selv når det kommer nye versjoner (og de er selvfølgelig ikke kompatible). Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 ACR ble oppdatert på min jobbmaskin i dag, så kanskje oppdateringen du trenger venter på deg allerede. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Merk at siste versjon av ACR (5.x) ikkje er støtta av PS CS3, so om du har det, må du i staden laste ned ACR 4.6. Denne har støtte for D90: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4039 Redigert: Ser at dette ikkje var svar på problemet ditt, men eg lar det stå likevel. No har eg aldri brukt Bridge, men eg trudde no at den brukte same ACR-plugin som PS. Du er forresten ikkje den einaste med eit slikt problem. Du kan prøve det som vert foreslått i femte svar. Endret 30. oktober 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Tar nok ikke lange tiden før Aperture får støtte for D90 sine NEF-filer. Apple pleier å være ganske rask med støtte for Nikon og Canon Raw-filer. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Da er det problemet ute av verden link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå