Gå til innhold

Får ikke åpnet .NEF i Bridge eller Aperture. Nikon d90

Anbefalte innlegg

Heii. har kjøpt Niko d90, problemet er at jeg ikke får åpnet .NEF i verken Bridge eller Aperture 2.0, har lest over alt og finner ikke løsningen. jeg klarer og åpne .NEF i photoshop cs3, men får ikke sitt bildene før jeg åpner dem i photoshop, noe som er utrolig irriterende. Lastet ned en Raw plugin til PS, men finner ingenting til Bridge. Det som er så rart er at det gikk med det gamle kameraet mitt, d40. Har mac book pro.

Er det noen som sliter med samme problemet? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok oppdatere Camera Raw for CS3. Mener at siste versjon har støtte for D90.

Det er vel noe som må oppdateres i Aperture også tenker jeg.

Det som er et problem med RAW filer er at de har samme fil-endelse selv når det kommer nye versjoner (og de er selvfølgelig ikke kompatible).

Tom

Lenke til kommentar

Merk at siste versjon av ACR (5.x) ikkje er støtta av PS CS3, so om du har det, må du i staden laste ned ACR 4.6. Denne har støtte for D90:

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4039

Redigert: Ser at dette ikkje var svar på problemet ditt, men eg lar det stå likevel. No har eg aldri brukt Bridge, men eg trudde no at den brukte same ACR-plugin som PS. Du er forresten ikkje den einaste med eit slikt problem. Du kan prøve det som vert foreslått i femte svar.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...