aka Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Problem: Når jeg kobler Acer lap top`er (har prøvd med to stk) til Hitachi LCD tv (husker ikke modellnavnet nå, må hjem og sjekke) med en vga kabel, får jeg ikke overført pc signalet til tv`en. Jeg testet med en HP lap top og det gikk bra (med unntak av at fargene ikke ble helt riktig) Jeg ble fortalt årsaken til at Hitachi tv`en ikke klarer å motta signal fra Acer pc`ene, er at tv`en har sync on green mens pc`en ikke har det. Pc`ene har ikke s-video, så vga er eneste måten jeg kan få koblet pc`en til tv`en. Høres dette fornuftig ut og finnes det en løsning på dette problemet? Har googlet og finner sider om VGA to Sync-On-Green adapter, noen som vet hvor man får tak i dette og pris? Lenke til kommentar
Mort83 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 jeg får koblet min acer til min hitachi-tv... trykker du fn-f5 eller? Lenke til kommentar
aka Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 ja, er vel Fn+F5 eller F4. tv`en viser da blå skjerm i 2sek og så forsvinner det og sier no signal. vet du hvilken sync type du har på pc og tv? Lenke til kommentar
Mort83 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 vet ikke helt hva du mener med sync... men jeg bruker en helt ordinær vga-kabel.. hitachien er en billig 32tommer, og aceren er over 2 år gammel... har ikke modell-navn foran meg.. jeg trykker to-tre ganger på f5 sånn at jeg har kun bilde på tv-skjermen, hvis jeg kjører på begge vil den ikke vise video.. Lenke til kommentar
aka Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 hmmm....noe som ikke henger på greip hos meg altså. Hadde tv`en på reparasjon, de som sa at årsaken til at det ikke kom bilde var dette med at sync`en ikke var lik på tv som på pc. men du har ikke hørt noe om denne VGA to Sync-On-Green adapter? Lenke til kommentar
Mort83 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 nope, den har jeg ikke hørt om. Lenke til kommentar
aka Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har fått tak i en VGA to TV adapter som jeg kan teste med. Går da fra VGA utgang på lap top, via adapteren og til tv med enten scart, s-video eller kompositt kabel. Stemmer det at hvis jeg bruker en av disse tre kablene istedet for VGA, vil jeg unngå dette "sync problemet"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå