Gå til innhold

VGA to Sync-On-Green adapter/kabel?

Anbefalte innlegg

Problem:

Når jeg kobler Acer lap top`er (har prøvd med to stk) til Hitachi LCD tv (husker ikke modellnavnet nå, må hjem og sjekke) med en vga kabel, får jeg ikke overført pc signalet til tv`en. Jeg testet med en HP lap top og det gikk bra (med unntak av at fargene ikke ble helt riktig)

Jeg ble fortalt årsaken til at Hitachi tv`en ikke klarer å motta signal fra Acer pc`ene, er at tv`en har sync on green mens pc`en ikke har det.

Pc`ene har ikke s-video, så vga er eneste måten jeg kan få koblet pc`en til tv`en.

Høres dette fornuftig ut og finnes det en løsning på dette problemet?

Har googlet og finner sider om VGA to Sync-On-Green adapter, noen som vet hvor man får tak i dette og pris? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke helt hva du mener med sync... men jeg bruker en helt ordinær vga-kabel.. hitachien er en billig 32tommer, og aceren er over 2 år gammel... har ikke modell-navn foran meg.. jeg trykker to-tre ganger på f5 sånn at jeg har kun bilde på tv-skjermen, hvis jeg kjører på begge vil den ikke vise video..

Lenke til kommentar

hmmm....noe som ikke henger på greip hos meg altså.

Hadde tv`en på reparasjon, de som sa at årsaken til at det ikke kom bilde var dette med at sync`en ikke var lik på tv som på pc.

men du har ikke hørt noe om denne VGA to Sync-On-Green adapter?

Lenke til kommentar

Jeg har fått tak i en VGA to TV adapter som jeg kan teste med.

Går da fra VGA utgang på lap top, via adapteren og til tv med enten scart, s-video eller kompositt kabel.

Stemmer det at hvis jeg bruker en av disse tre kablene istedet for VGA, vil jeg unngå dette "sync problemet"?

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...