cub71 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jobber med .NET Compact Framework Er det noen som kan forklare meg hvorfor disse ikke fyrer: public MainForm() { InitializeComponent(); SystemState _PhoneRoaming = new SystemState( SystemProperty.PhoneRoaming); _PhoneRoaming.Changed += new ChangeEventHandler(_PhoneRoaming_Changed); SystemState _PhoneHomeService = new SystemState(SystemProperty.PhoneHomeService); _PhoneHomeService.Changed += new ChangeEventHandler(_PhoneHomeService_Changed); SystemState _PhoneGprsCoverage = new SystemState(SystemProperty.PhoneGprsCoverage); _PhoneGprsCoverage.Changed += new ChangeEventHandler(_PhoneGprsCoverage_Changed); SystemState _PhoneNoService = new SystemState(SystemProperty.PhoneNoService); _PhoneNoService.Changed += new ChangeEventHandler(_PhoneNoService_Changed); } void _PhoneNoService_Changed(object sender, ChangeEventArgs args) { throw new NotImplementedException(); } void _PhoneGprsCoverage_Changed(object sender, ChangeEventArgs args) { throw new NotImplementedException(); } void _PhoneHomeService_Changed(object sender, ChangeEventArgs args) { throw new NotImplementedException(); } void _PhoneRoaming_Changed(object sender, ChangeEventArgs args) { throw new NotImplementedException(); } Jeg har skrudd telefonen av og på men ingenting skjer. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det kan være mange grunner til det. Telefonen din roamer ikke, mister ikke signalet ect helt uten videre. Da må du ta deg en tur ut så den får byttet basestasjon og alt det der Anbefaler og kjøre koden i en emulator: http://blogs.msdn.com/lokeuei/archive/2007...le-using-c.aspx (les nederste avsnitt) Du burde kanskje velge noen "enklere" properties som f.eks SystemProperty.PhoneIncomingCall der du kan enklere kan sjekke om eventene fyrer eller ikke direkte på telefonen. Lenke til kommentar
cub71 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg bruker også emulator, men for å teste disse har jeg prøvd på telefonen. Skulle tro at 'PhoneNoService' skulle fyre når jeg skrur telefonen av og på? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Nei PhoneNoService trigges jo bare når du ikke får signal fra operatør. Når du skrur av telefonen (dvs ikke hibernation). Nå er det litt usikkert hvordan man detekterer om et program lukkes eller ikke på .NET Compact... Men mitt beste råd er og sjekke eventer som FormClose eller tilsvarende. Edit: F.eks denne: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/sy...formclosed.aspx Endret 29. oktober 2008 av Largie Lenke til kommentar
cub71 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Lurer på om vi snakker litt rundt hverandre her. Når jeg sier at jeg skrur av telefonen betyr ikke det hele telefonen, men bare telefondelen, altså flymodus. Programmet mitt går fremdeles og jeg ønsker å vite om jeg kan sende en rapport via HttpWebRequest eller ikke. Derfor tenkte jeg å sjekke på om jeg har forbindelse eller ikke om om jeg er i utlandet eller ikke. Form.Closed() har ikke noe med dette å gjøre. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det gjør vi nok da. "Jeg har skrudd telefonen av og på men ingenting skjer." tolker jeg til at du har skrudd telefonen av og på fysisk. Hvilken telefon er det du prøver koden på da? Jeg har lest at enkelte telefoner ikke gir eventer på usignert kode. Sjekk innstillinger etter usignertkode, det kan ligge noe der. Lenke til kommentar
cub71 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Både en HTC Touch Pro og en HTC S730. Jeg har lest at enkelte telefoner ikke gir eventer på usignert kode. Skal sjekke opp litt på det. Takk for svar. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg ville tro PhoneNoService trigger når du mister signal, ikke når du gjør det manuelt. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hvis det er så kan f.eks PhoneRadioOff benyttes... Edit: Forøvrig kan du bruke emulatoren til og fjerne mobil "signalet" da burde Noservice trigge som bare det. Men det er nok av events og ta av, heldigvis Endret 29. oktober 2008 av Largie Lenke til kommentar
cub71 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hvis det er så kan f.eks PhoneRadioOff benyttes... Edit: Forøvrig kan du bruke emulatoren til og fjerne mobil "signalet" da burde Noservice trigge som bare det. Men det er nok av events og ta av, heldigvis Hvordan fjerner jeg radiosignalet i emulatoren? Jeg ser man kan bytte mellom 2G og 3G og sende SMS og greier. Men jeg finner ikke hvor man kobler ut radiosignalet? Eller endrer til et annet nett (roaming)? Endret 29. oktober 2008 av cub71 Lenke til kommentar
Largie Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Du kan bruke Callevents.msi fra denne siden: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms838145.aspx Edit: Du burde også sjekke ut VM6 SDK, den virker litt mer rettet rundt på tlf: http://blogs.msdn.com/fzandona/archive/200...ear-me-now.aspx Endret 29. oktober 2008 av Largie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå