matsolav Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kjøpte meg et byggesett fra Komplett som jeg skrudde sammen i går. Link Selve monteringen gikk greit, men første gang jeg skulle starte ble jeg møtt med svart skjerm. Ingen pipekoder, splash-screen eller noen form for "liv". Jeg forsøkte forskjellige kombinasjoner av tilkobling til integrert skjermkort og PCI-E i håp om en enkel løsning, men det gjorde ingen forskjell. Resatte BIOS, og da startet den tilsynelatende som normalt. Stilte klokka og satte boot-rekkefølge, men resultatet ble det samme da jeg startet på nytt. Ny reset fungerte, men det hjelper jo lite når jeg kun får startet med standard innstillinger. Oppdaterte BIOS til nyeste versjon, og vips virket alt tilsynelatende normalt. Fikk lagt inn Vista 64-bit, og de viktigste driverne. Jeg trodde at alt var i orden og flyttet pcen fra kjelleren til rommet, men da jeg koblet opp igjen fikk jeg samme resultat som da jeg startet opp første gang. Det jeg trenger nå er noen forslag til hva som kan være galt. Skal feilsøke når jeg kommer hjem, så det er bare å komme med forslag! Takk på forhånd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå