dbhdbh Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Problem: Har laget et .Net program som skal fungere som Add in i Outlook. Kjører det på XP maskiner uten problem. Ved kjøring på Vista Business (N) får dette tillegget ikke kjøre uten at jeg velger 'Kjør som Administrator' hver gang jeg starter Outlook (selv om innlogget bruker er Administrator). Noen som vet hvordan vi kan omgå dette og Add in fungerer ved vanlig oppstart av Outlook? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kan man ikke sette "Run as" i add-in'en når man lager den? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Kan man ikke sette "Run as" i add-in'en når man lager den? Det er mye mulig. Situasjonen er den at dette Outlook tillegget er laget av en 3.part og skal legges inn i Outlook til kunder. Den skal brukes til å synke Outlook med data i en applikasjon. Så da er vel spørsmålet: Hvordan setter man "Run as" hos kunden på tillegget? Lenke til kommentar
dbhdbh Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Problemet blr løst (eller i det minste omgått) ved å deaktivere UAC i brukerprofilen i Vista. Hvorfor dette hjalp vet jeg ikke, men det gjorde susen..... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Du må vel signere add-onen når du kompilerer den Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Problemet blr løst (eller i det minste omgått) ved å deaktivere UAC i brukerprofilen i Vista. Hvorfor dette hjalp vet jeg ikke, men det gjorde susen..... Gratulerer med den dummeste løsningen ever. Det er en grunn til at UAC-en er der, og du kan ikke distribuere en add-in som krever at kundene gjør dette. Jeg mener at det er idioti å deaktivere denne i det hele tatt! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 For at det skal være mulig å bruke Vista til noe fornuftig, så må man jo deaktivere UAC. Ser ikke at det er et problem i det hele tatt. GeirG, kan du forklare hvordan man kan signere slikt selv når man kompilerer det? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Høyereklikk på prsjektet (ikke solution) vel properties. Trykk på "Signing" taben. Velg "Sign the assembly" Hvis du ikke har allerede laget en nøkkel med snk.exe tidligere, så kan du tryke på comboboxen og velge "<New...>" hvis du allerede har en bare velger du den fra lista, eller trykker "<Browse...>" Skriv inn et filnavn på den og eventuelt et passord. Det er alt Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 For at det skal være mulig å bruke Vista til noe fornuftig, så må man jo deaktivere UAC. Ser ikke at det er et problem i det hele tatt. Hvis det er meningen din, så håper jeg du aldri noen gang skal drifte et større nettverk med brukermaskiner! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 For at det skal være mulig å bruke Vista til noe fornuftig, så må man jo deaktivere UAC. Ser ikke at det er et problem i det hele tatt. GeirG, kan du forklare hvordan man kan signere slikt selv når man kompilerer det? UAC klager ikke på alle programmer, kun de som krever administratorrettigheter for å kjøre. Hele poenget med UAC er å får DEG til å skrive programmet DITT sånn at UAC ikke reagerer. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Takk GeirG, det var jo veldig enkelt! For at det skal være mulig å bruke Vista til noe fornuftig, så må man jo deaktivere UAC. Ser ikke at det er et problem i det hele tatt. Hvis det er meningen din, så håper jeg du aldri noen gang skal drifte et større nettverk med brukermaskiner! Javel...? Hva er det som gjør at en add-in er så mye farligere å kjøre på Vista enn på XP, da? Det er greit at jeg skal skrive programmer som "støtter" UAC, men blir ikke poenget borte? Jeg hadde et lite program som overvåket Outlook etter nye epost i underkataloger av Innboksen. Fungerte utmerket i XP. I Vista ble det stoppet av UAC. Om jeg husker riktig, så var det snakk om at jeg brukte feil fil som Outlook-referanse. Den ble byttet, Vista var fornøyd og jeg kunne fremdeles "skade" Outlook så mye jeg ville... Er ikke poenget litt borte da? Det blir som Norton/Normann/tilsvarende som maser noe så grønnjævlig om at "Oi, vi har oppdaget at du er koblet til internett. Det kan være farlig. Er du sikker på at du vil være koblet til internett?" Så lærer man seg at det bare er å trykke "OK" og hele systemet mister sin funksjon. Jeg har egentlig ikke noe mot UAC i utgangspunktet, men når jeg dobbeltklikker på en installasjonsfil så MENER jeg virkelig å installere det fordømte programmet. Spørr meg når jeg virkelig trenger det, ikke når jeg vet hva jeg gjør. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Det er en sikkerhet slik at bl.a. ondsinnet programvare ikke skal kunne installere noe uten at du vet om det. Så det at du må trykke "ok" når du installerer noe er bare slik at Vista skal vite at det er du som har startet installasjonen Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jada, jada. Det er jo selvsagt. Men poenget er borte om man uansett bare trykker OK før man leser den meldingen. Og når man får meldinger i hytt og pinevær, så vil man bli fortere kvitt dem. Er det noen som faktisk har opplevd å bli hjulpet av UAC? Jeg vet ikke med dere men etter at "vanlige folk" fikk Vista så er vel ikke problemet med "MSN-virus" og annen styggedom blitt borte. De som kan nok om data får sjeldent slike problemer, og de som ikke kan like klarer fremdeles å få masse faenskap inn på maskinene sine uansett hva man installerer av programmer og hvor mye man prøver å fortelle dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå