Gå til innhold

Flere knivstukket i Oslo sentrum


Anbefalte innlegg

Folk har sikkert fått med seg dette...

 

Men det jeg nok en gang reagerer på er det her:

- Vi har pågrepet en 36 år gammel somalier som er godt kjent av politiet fra før i forbindelse med vold, narkotika og bråk, sier operasjonsleder Kjell Hjulstad ved Oslo politidistrikt til VG Nett

Mannen skal ha oppsøkt flere puber i og ved Brugata i Oslo sentrum og knivstukket minst tre personer.

 

Nok en gang grov kriminalitet av noen som politiet er godt kjent med.. hvorfor i all verden er disse menneskene ute på gata hvis de ikke kan unngå å utføre grov kriminalitet?... Gang på gang på gang på gang leser man disse artiklene og i veldig mange tilfeller er det "yrkeskriminelle" eller "vaneforbrytere". Blir så forbannet... :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At man er godt kjent betyr ikke at man skal bures inne "bare fordi". Mye mulig mannen tidligere har sonet for vold og lignende, men man må jo slippes løs en eller annen gang.

Mulig det.. men før man slippes ut bør det være noen mekanismer for å vurdere om man er skikket til å delta produktivt i samfunnet igjen.

 

Og i dette tilfellet.. hvor det er en person som er "godt kjent" (leser dette som gjentatte lovbrudd) for politiet rundt vold, narkotika osv, så bør han sitte lenge inne før han får en ny sjanse. Bottom line: Hvis man ikke kan være utenfor murene uten å gang på gang begå slik kriminalitet så har man ikke noe i samfunnet å gjøre syns jeg. :nei:

Lenke til kommentar

Den latterlige norske loven, er den samme loven som garanterer deg og meg og hvermannsen rettsikkerhet. Den er ikke perfekt, men den er forutsigbar og ikke totalitær.

 

Jeg vil ikke tro at folk kan være onde tvers i gjennom. Jeg jobber i psykiatrien og har erfaring med mennesker som er psykotiske, bipolare, angstpregede - i tillegg til at de har et rusproblem. En såkalt dobbeldiagnose. Jeg tror ikke den utløsende faktoren var at han er fra Somalia.

 

Slike folk er grunnen til at jeg er for dødsstraff. De må fjernes fra samfunnet.

Vi er heldige nok at vi bor i et land der man fokuserer på å få folk friske, ikke henrette eller sende de vekk. Det mest dramatiske eksempelet på dette hendte i perioden 1939 - 1945.

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar
vel.. som jeg sa tidligere, de som kommer hit og lager bråk har ingen grunn til å være her, hiv dem på sjøen og forbud for livstid på å komme inn her

 

Hvem?

Alle fra Somalia?

Alle fra Somalia som begår lovbrudd?

Hvor mange lovbrudd må man begå? 2? 3?

Hva med psykisk syke?

Hva med uføretrygdede som i kroner og øre er en belastning på samfunnet?

Hva med asylsøkere som kommer hit i i høy alder og aldri har tilført Norge noe? Har de krav på pensjon?

 

Hvem skal sette grensen for hva som er ulovlig nok?

Er det ide å innføre "Three strikes" som man har i USA? 3 lovbrudd (uansett alvorlighetsgrad) så er det ut, uansett?

 

Edit: Norge har forpliktet seg til å aldri sende ut asylsøkere om sikkerheten / humanitære standarden i landet de sendes til, ikke er god nok. Man sender ikke en flyktning tilbake til krigssonen, selv om vedkommende er kriminell. Noen hensyn veier tyngre enn andre.

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar
Hvem?

Alle fra Somalia?

Alle fra Somalia som begår lovbrudd?

Hvor mange lovbrudd må man begå? 2? 3?

Hva med psykisk syke?

Hva med uføretrygdede som i kroner og øre er en belastning på samfunnet?

Hva med asylsøkere som kommer hit i i høy alder og aldri har tilført Norge noe? Har de krav på pensjon?

 

Hvem skal sette grensen for hva som er ulovlig nok?

Er det ide å innføre "Three strikes" som man har i USA? 3 lovbrudd (uansett alvorlighetsgrad) så er det ut, uansett?

Det er ikke noe poeng i å tåkelegge debatten....

 

At han er fra Somaila er uvesentlig i denne saken for min del... du ser massevis at "kjent-for-politiet" saker hvor det er etnisk norske som er involvert. Poenget mitt her er veldig enkelt...kan du ikke være fri uten å gang på gang begå grov voldskriminalitet etc har du ikke noe på gata å gjøre. Punktum.

 

Dessverre ser det ut til at mentaliteten vår er at liv må gå tapt før det tas alvorlig (om det i det hele tatt tas alvorlig da).

Lenke til kommentar

Det burde innføres prøvetid på dem som oppnår oppholdstilatelse i Norge. Om du innen en periode på 10 år utfører grove kriminelle handlinger så blir du sendt ut av landet sporenstraks.

 

Jeg synes det er totalt feil å bruke resurser på kriminelle innvandrere, spar heller pengene og bruk dem på de som virkelig trenger det. Norge er jo blitt en tilnærmet fristat for kriminelle, stikker du noen ned på gata og mister kniven får du et klapp på skuldrenen og ny kniv på kjøpet som trøst for kniven du mistet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...