Gå til innhold

kjapt valg

Anbefalte innlegg

Jeg har to tilbud å velge mellom:

1. Fujitsu Siemens Amilo D, 2,53 GHz Intel® Pentium® 4 prosessor, 15” TFT SXGA+aktiv skjerm, 512 MB DDR SDRAM, 40 GB Harddisk, Combo DVD/CDRW, 64 MB DDR-RAM Grafikk onboard ATI Radeon Mobile med TV-ut, Avance AC 97 innebygd lydkort og integrerte høyttalere, 10/100 LAN nettverkskort, LI-ION batteri, Modem 56 Kbps m/ støtte for V90, FireWire (IEEE1394) utgang, 2x USB 2.0 og 2 X type I/II PCMCIA spor, leveres med bæreveske.

pris ca kr 11.500,-

2. Dell Inspiron 8500, Sound Blaster Pro kompatibel 3D Lyd, Innebygd mikrofon og høyttalare, Smart Lithium Ion Batteri, vekt fra 2,7 kg, Mobile Intel® Pentium® 4 processor featuring Intel® SpeedStep technology, 2.0 USB-ports & 1 S-video out, 1 års henteservice, Mobile Intel® Pentium® 4 processor - M 2.0GHz, 256MB DDR RAM/266MHz (1x256MB), UT - 15,4'' TFT WUXGA + (1920*1200), 40GB Ultra DMA/ATA 100 (5400RPM), 64MB DDR nVidia GeForce4 4200 GO AGP 4X, DVD/CD-RW Combo 24X

pris ca kr 15.500,- dersom jeg bestiller i kveld...

Hva er forskjellen?

- Siemens har raskest prosessor, men den er ikke "mobile" og bråker og veier litt mer

- Dell har veldig bra skjerm (widescreen med super oppløsning)

- Dell er endel dyrere (siden Siemens var via et jobbtilbud med avdrag på lønna)

- Siemens har litt mer RAM

- Dell er lettest

Jeg aner ikke hvor ofte Dell slenger ut slike tilbud (med 2500,- avslag ved bestilling over nettet inntil i dag), men hva synes dere høres best ut? Widescreen høres tøft ut, men Siemens er jo både rask og billig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg mistenker dell maskinen for å være en bedre maskin...men etter alt det tullet jeg har vært igjennom med dells kundebehandling, så håper jeg at du velger siemens maskinen...

...skulle jeg selv kjøpt en bærbar idag så hadde jeg skrapt og spart til en centrino maskin...og kanskje ventet litt til de nye skjermkortene kommer!

men, jeg tror du kommer til å ha det mye gøy med din nye bærbare uansett hvilken av disse du velger...

Lenke til kommentar

fujitsu siemensmaskinen kommer til å bli sorgen, den har sdram noe som gjør den aaaaaaaaaaaaaalt for treg, kjøp dell eller finn bedre tilbud

den ahr også en desktopproseessor noe som medfører en støyende vifte, mye varme og kort batterilevetid

Lenke til kommentar
fujitsu siemensmaskinen kommer til å bli sorgen, den har sdram noe som gjør den aaaaaaaaaaaaaalt for treg, kjøp dell eller finn bedre tilbud

den ahr også en desktopproseessor noe som medfører en støyende vifte,

mye varme og kort batterilevetid

Ps. det står DDR- SDRAM :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...