stian_molvik Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hei. Leier for tiden leilighet der vi har TV og internett fra Lyse. Har da kun 1 antenneuttak (som går inn i tven) og 1dekoder (altibox). Det jeg lurte på var i forbindelse med å kjøpe en ekstra tv, hva som trengs for å få tv-signaler til den nye evt.? Takk for all hjelp. Mvh Stian Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Su må leie en dekoder til for 39kr mnd. LINK Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Er det da mulig å dele "antennekabelen" slik at jeg kan få til dekoder nr2. også? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hver av de to utgangene fra hjemmesentralen kan splittes i to til hver, altså tilsammen fire utganger. Dette gjøres med en switch med minst 100 Mb/s. Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) EDIT: Ahh.. Trenger ikke antennekablen (som til nå har stått i Tven) i det hele tatt? Endret 5. november 2008 av stian_molvik Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Har du nå to kabler? Det du trenger er nettverkskabler fra hjemmesentralen til hver dekoder. Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Har 1 kabel (som ser ut som en nettverkskabel) som går inn i den dekoderen vi har nå. Er det bare å plugge denne i en switch (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316897) og så deler denne signalet over de andre portene? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ja, men husk på at du bare kan koble til to dekodere til denne switchen (kanskje tre hvis det ikke er en switch på den andre porten fra hjemmesentralen), altså kan du ikke bruke alle portene på switchen. Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Hei. Jeg har nå mottatt dekoderen, koblet den til switchen sammen med den gamle dekoderen. I oppstarten får jeg 2 grønne prikker, prikk nr 3 blinker gult (som indikerer at nedlasting er i gang), deretter detter det bort og jeg får "No Signal" på tven.. :/ Edit: Virker som om dette kun skjer når jeg kobler med HDMI. Ved bruk av SCART fungerte ting som normalt. :/ merkelig. Endret 13. november 2008 av stian_molvik Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Du må velge å bruke HDMI. Når du setter i stikkontakten til boksen må du holde inne meny-knappen (tror jeg). Da får du opp en meny som du kan velge HDMI fra. Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Takk trygveaa! Alt fungerer kjempeflott nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå