Gå til innhold

Er kostholdet mitt bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jente, 17 år, 75 kg og 165 cm høy, vil deffe, men blir så ufattelig mett av dette kostholdet.

 

Før trente jeg styrke 5 dager i uka, men nå trener jeg styrke 4 dager, svømmer 2 ganger i uken og sykler masse.

 

for å gjennomføre en suksessfull deff, så må du ha høyt proteininntak, ca 2-3 kg per kroppsvekt dvs: rundt 150 +, nå vet jeg ikke hvor store mengdene dine er av tilskudd, men proteininntaket ditt ser for lite ut, jeg veier mindre enn deg, og på deffen min ligger jeg på rundt 2000 kcal, men nå er jeg gutt da, og vil miste så lite muskelmasse som overhodet mulig, derfor foretrekker jeg lengre deff, med mye proteiner, enn en "slanke-sultekur" på ett ett par uker

 

edit:http:Tn energiforbruksånn grovt sett forbrenner du ca 2476 kcal daglig. så du kan ta utgangspunkt i det, selv om jeg ikke synts sånne kalkulatorer kan være helt nøyaktige

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Proteininntaket mitt ligger på rundt 140 g.

 

Jeg har aldri sagt noe om en "slanke-sultekur" jeg spørte enkelt og greit om det var noe jeg burde legge til eller å trekke ifra. Jeg har spist slik som dette i snart 1 mnd, og tror ikke jeg klarer presse i meg mer mat siden jeg er konstant mett.

 

skal du ned i vekt, så er det kcal inn vs kcal ut som gjelder, regn ut hvor mye du putter i deg vær dag. Og du har spist sånn i en mnd, har du fått noe resultateter?

Lenke til kommentar

Jeg veier også mindre enn deg, men jeg spiser mye mer når jeg trener. På deff prøver jeg å droppe alt av karbohydrater for å kunne få i meg mer kcal fra proteiner. Da ligger fordelingen 80%Proteiner 10%fett/karbo.

Om du vill få i deg noen ekstra gode kcal kan du ta selolje for eks, fett+fett= knall. Så øker det hormonproduksjonen litt også etter det jeg har lest.

Edit: Ditt energiforbruk er: 2290 (kcal) håper denne er veeeldig grov :p For jeg spiser langt over 3000kcal uten at jeg legger på meg noe særlig.

Endret av bebeluv
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du trenger mer sunt fett i kostholdet ditt tror jeg.

Spe på med noen spiseskjeier Udo's Choice eller

en håndfull nøtter (mandler, pecan, paranøtter) sammen

med de andre mellommåltidene dine.

 

Ikke vær redd for litt ekstra fett. Kroppen trenger det.

Mye mineraler i nøtter også, selen etc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...