osmano Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hei! Som tittelen angir så får jeg ikke installert Vista SP1. Jeg har Windows update på og den prøver å installere hver dag uten hell. Jeg har prøvd alle løsningsforslag som systemet gir meg. Jeg har også kontaktet Microsoft via web: Jeg installerte en slags systemavleser. De lovte å svare meg men har aldri hørt noe fra dem. Jeg har også prøvd å laste ned SP1 fra MS sine sider. Samme resultat. Så prøver jeg altså dette. Noen her som kjenner til problemet eller har opplevd det selv, og selvfølgelig: Er det noen her som kan hjelpe meg? Vet ikke hvor mye dette har å si for maskinens funksjon men regner med at jeg ikke får installert Vista SP2 (når den kommer) før jeg har installert SP1. Veldig glad for noen tips her:-) Endret 29. oktober 2008 av osmano Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Feilmelding? Bekreftelser? Lenke til kommentar
osmano Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Feilmelding? Bekreftelser? Takk for hurtig svar. Her er feilmeldingen: Feil funnet. Kode 80070002. Som nevnt i den første posten har jeg prøvd alle løsningsforslag som kommer fra systemet. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Prøv: http://support.microsoft.com/kb/935807/no http://forums.techarena.in/windows-update/705745.htm Lese litt rundt det, mulig du finner løsning der. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Takk for hjelpen. Fant et forum der de diskuterte akkurat samme problem som jeg har. De hadde mange forslag til løsninger og hadde prøvd mye men ikke klart å løse problemet. Jeg får vel klare meg uten SP1 da. Vet du hvilkke konsekvenser dette vil ha? Vil jeg møte på problemer med software for. eks.? Tror du jeg kan gå diretkte til SP2 uten å ha SP1? Takk for din tid.:-) Endret 29. oktober 2008 av osmano Lenke til kommentar
atlef Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvordan det vil gå når du prøver å legge inn SP2 når den tid kommer er jo litt vanskelig å si, men SP2 vil inneholde alt som var i SP1, bare mer oppdatert, så du trenger kun SP2. Denne kommer som beta en av de nærmeste dagene, så du kan jo kanskje teste. atlef. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hadde samme problem. 3 løsninger: 1 -Sørg for at drivere er oppdatert, SP1 innstalleres ikke med gamle drivere 2 -Slå av antivirus og brannmur 3 -Kjør windows update via kjør/run. Vet ikke hvorfor, men det hjalp hos meg. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 At du liker XP hjelper ikke trådstarter nevneverdig, RePaC. Ved store oppdateringer som servicepakker pleier jeg som oftest å få fatt i en DVD der servicepakken er integrert og reinstallerer Windows. Med tanke på alt du allerede har prøvd kan det være en siste mulighet for å få lagt inn SP1. Du kan bestille en DVD med SP1 inkludert direkte fra MS, men det vil koste et par kronasjer. Eventuelt kan du bruke vLite til å integrere SP1 om du allerede har en installasjons-DVD. Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Sjekk at datoen er satt riktig. Hvis datoen er lengre tilbake i tid pleier det å krasje...i alle fall for meg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Prøv å last ned SP1 istedet for å gjøre det via Windows Update. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 @ankh Takk for tipset. Vil prøve @cup o` tea Hvilken dato?...på maskina? Den er riktig. @Tci Har prøvd....får samme feilmelding Takk alle for at dere prøver.... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ikke helt samme feilmelding, men kan muligens hjelpe: http://msmvps.com/blogs/athif/archive/2006...0x80004002.aspx Følg punkt 2 og 3. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Ikke helt samme feilmelding, men kan muligens hjelpe:http://msmvps.com/blogs/athif/archive/2006...0x80004002.aspx Følg punkt 2 og 3. Takk for all hjelp. Problemet er løst etter mye om og menn. Jeg holdt på å installere XP men tenkte at jeg måtte prøve å kjøre backup-filene en gang først. Gjorde det men fikk samme resultat. Prøvde igjen og igjen.....etter fire ganger så ble faktisk SP 1 installert. Ikke værst hva.....:-) Vet ikke hvorfor jeg styra så mye med dette men det gikk vel prestisje i det til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå