Bear^ Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Skal gi min konkrete mening rundt dette så får trådstarter heller gjøre som han vil med det. Moren din reagerer slik sett helt korrekt, det er mye bedre å fullføre videregående nå mens de andre er på din alder fremfor å skal ta dette opp senere. Høyere utdannelse krever somregel i dag videregående skole først og da er det bedre å bli ferdig med dette først som sist fremfor å vente. Jeg kan godt skjønne at du er lei skolen, var selv lei skole da jeg var ferdig med ungdomsskolen og skulle over i Videregående. Har forøvrig langt fra noen gyldene karakterer fra VGS, snitt på 2,98 eller noe slikt, langt fra noe perfekt akkurat men jeg har vitnemålet og da driter jeg i snittet. Det er viktig at du ikke tenker i nåtid men i fremtid. Og ikke i kort fremtid, legg mål for alle fall 10 år fremover, hva vil du gjøre, hva vil du oppnå, hvor vil du? Det er din fremtid det er snakk om og det er da veldig viktig at du er helt klar med målene dine og hvor du vil, du vandrer på din egen vei, hvor den leder vet vel egentlig ingen. Når man er såpass ung er det veldig lett å miste fokusen, kan se veldig kult ut å være "fri" men realiteten er at frihet koster og hva betaler man den friheten med? Man kan ikke leve for lut og kaldt vann akkurat. Da jeg var yngre (er nok snart 25 år, sukk) var "frihet" fra skolen et stort savn, gjøre hva jeg vil når jeg vil. Kule saker ikke sant? Men så kommer det da, man kan ikke level hjemme hele livet (jovist, man kan, men det er ikke så morsomt i mine øyne) og hva faller man tilbake til da? Jo penger, man trenger penger. Friår kan kanskje hjelpe deg å få litt fokus på livet ditt igjen, men koaguler nå ikke helt henn, bruk friåret ditt til å finne ut av viktige ting. Jeg har ikke gått noe høyere utdanning og vet ikke om jeg blir å gjøre det heller, mine drømmer krever heller ingen utdanning slik sett men jeg trenger penger i mellomtiden. Så hva vil du gjøre med livet ditt? Ta i alle fall videregående, om du så bare koper deg gjennom den, få vitnemålet. Du har da en mye større valgfrihet og det kan bli lettere å få seg jobb som er greit betalt. Så kan du da velge, jobbe deg opp en karriere innenfor det du har lyst å gjøre, ta en utdannelse eller søke lykke andre plasser. Det er i alle fall litt mer åpent når du har vitnemålet. Men hva enn du velger å gjøre er det ditt valg og du må stå for det. Så tenkt godt over hva du velger, det er mange valg man tar som ikke har noe vei tilbake, vær derfor sikker på hva du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå