sharkbite Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 er ringe vikar og de har ikke ringt på 1 mnd så skal finne ny jobb Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Prøv å komme deg rett i fire års lære. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Du kunne jo begynt med noe som du interreserer deg for, og se om du vil fortsette med det? For eksempel, hvis du liker elektronikk kunne du begynt på elektro. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) grunnene til at jeg ikke vil på skole er fordi skole ikke intereserer meg lengre... det er ikke noe på skolen som har noe interesse for meg lengre... er lei av alle lærerene som puster meg i nakken og alle i klassen min er bare fnisejenter og tungrøykere og ingen av de passer som mine venner... Velkommen i klubben da. Det første punktet ditt er sannsynligvis sant for 98% av alle ungdomsskoleelever i Norge. Jeg skal ikke si at de andre er det, da majoriteten av skoleelever må fylle posisjonene til fnisejentene og tungrøykerne, men jeg har vært, og er, i samme posisjon som deg - eh, på VG3 vel og merke. Men kan ikke si motivasjonen for å gå på skole noen gang var mer enn "kanskje dette skaffer meg en jobb en gang. Men jeg skal jo ikke drive med en klassisk "jobb" så.." ja det har jeg, jobber i et flytte firma... ring til majortrans å spørr selv er ringe vikar og de har ikke ringt på 1 mnd så skal finne ny jobb Hm, ja, kanskje på tide å finne en ny jobb. Men skaff for all del dokumentasjon på å ha jobbet hos Majortrans som du kan vise til en fremtidig arbeidsgiver. Sjekk også at du ikke har skulket skolen i løpet av tiende, så vitnemålet ditt ser bra ut. Fravær er skumle greier. Endret 1. november 2008 av SondreOverby Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg foreslår at du oppsøker rådgiveren på skolen og ber om et opplegg som passer deg bedre. Det kan få tilbake motivasjonen. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 det er jo så klart ikke umulig å klare seg uten utdannelse, var det ikke Bill Gates da som droppet ut av videregående?men, sjansen er en del mindre... Bill Gates gikk på et privat universitet som kunn stein rike folk gikk på, bedre en hardward. Mulig han droppa ut der føre han ble ferdig, men han ville neppa ha problemer med å finne jobb siden han gikk på en slik skole. Røkke derimot hadde veil ingen utdannelse. Han starta vel som krabbe fisker og sparte opp til egen båt osv. Hvis du er heldig og står på så kan du sikkert få deg en brukbar jobb uten utdannelse, men da skal du nokk stå sikkelig på og ha en dose flaks. DU burde gå en form for skole, om du ikke liker allemnfag (studie etteler annet???) så kan du jo ta en annen skole, snekker eller no. Helt annen atmosfære i klassen der. Men det går uansett ann og utdanne seg senere i livet om du ønsker det. Du kan jo prøve og si til morra di at du ikke aner hva du har lyst til nå, så du vil jobbe litt føre du eventuelt finner ut av hva du vill senere... slik at du ikke gjør noen feil valg. Du kan jo si du skal spare litt av det du tjener så du slipper studie lån om du skal studere når du blir eldre. SPare burde du jo unasett, hus bil osv. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Om det er Lakeside du sikter til, er dette en skole for alderen 5-12. Gates gikk på Havard etter dette. http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_gates Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Om det er Lakeside du sikter til, er dette en skole for alderen 5-12. Gates gikk på Havard etter dette. http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_gates Poenget er at han ikke gikk på skoler som folk flest gikk på. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 du får bare bite i det sure eple. dessverre så er skolen den gylne veien til alt. med mindre du vil jobbe i butikk eller noe sånt. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Skolene Gates hadde tilgang til er ikke grunnen til hans suksess, men heller hans intellekt. Når det gjelder trådstarter virker det ikke som om dette er tilfelle (no offence). Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Om det er Lakeside du sikter til, er dette en skole for alderen 5-12. Gates gikk på Havard etter dette. http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_gates Jeg husket visst litt feil. MEn han gikk vertfal på skoler, og det ikke hvilken som helst skoler heller. Om det er Lakeside du sikter til, er dette en skole for alderen 5-12. Gates gikk på Havard etter dette. http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_gates Poenget er at han ikke gikk på skoler som folk flest gikk på. Jepp. Verken Harvard eller lakeside har noen dårlig track record, et stort antall av studentenne derifra har gjort det bra. Skolene Gates hadde tilgang til er ikke grunnen til hans suksess, men heller hans intellekt. Når det gjelder trådstarter virker det ikke som om dette er tilfelle (no offence). Selvskat har inteligensen hans mye og si, men jeg er rimelig sikker på att han ikke hadde klart det han har gjort om han gikk på en vanlig comunity skole i ett fattig gjeng strøk. Det er rimelig stor forskjell på skoler i usa. Han hadde sikkert gjort det bra, men neppe så bra. Lakside hadde også en data som de delte på, noe ingen vanlige skoler hadde på den tiden. Den har nokk en del av skylden for att han utdannent seg innen data. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Du får finne deg en jobb og flytte hjemmefra. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Skaff deg en jobb, jobb hardt, mye overtid, bo hos mamma (billig), lag din egen bedrift, jobb ekstremt hardt. Selg firmaet. Forvalt pengene slik at du kan sløse, samtidig som pengene vokser Virker veldig gøy faktisk, men litt risikabelt. Defor velger jeg skolegangen Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Bare skrivemåten din viser tegn på at skole er noe du trenger. Hvordan vet du hva han trenger ved å se på skrivemåten hans? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Bare skrivemåten din viser tegn på at skole er noe du trenger. Hvordan vet du hva han trenger ved å se på skrivemåten hans? "viser tegn" Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Du vet ikke om han trenger mer skolegang fordi han bommet litt på O'en så det ble "skiole", hvis det er den du sikter til. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Da er det notert at du er uenig i at en norsklærer ville bedt han øve litt mer. Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Du vet ikke om han trenger mer skolegang fordi han bommet litt på O'en så det ble "skiole", hvis det er den du sikter til. det blir en del skrive feil når jeg skriver så fort som jeg gjør.....kan ikke love at alt jeg skriver dufter av roser og fioler..... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Folk som tjener egene penger skal ikke bo hjemme hos foreldrea (i alle fall ikke uten å betale husleie til dem). Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Du vet ikke om han trenger mer skolegang fordi han bommet litt på O'en så det ble "skiole", hvis det er den du sikter til. det blir en del skrive feil når jeg skriver så fort som jeg gjør.....kan ikke love at alt jeg skriver dufter av roser og fioler..... EDIT-knappen gjør susen Endret 4. november 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå