Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan utbetale lønn selv?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har i alle år benyttet et eksternt regnskapsfirma for utbetaling av lønn, men har nå vurdert å begynne å kjøre denne selv, men har ingen spesiell kunnskap om prosedyrer for dette.

 

Har Mamut Office Pro med egen lønnsmodul, den har jeg fått sånn passe taket på.

Men hvordan betaler man inn skattetrekket, går det til skattetrekkskontoen? Evt. hvordan får staten beskjed om hvor mye skatt, er det et skjema vi må sende inn eller noe for alle ansatte hver måned?

Har som sagt ikke spesielt peil på dette, men kan vel ikke være så utrolig vanskelig?

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skattetrekket settes av på skattetrekkskonto, ja. Den 15. i annenhver måned (01/03/05/07/09/11) sendes "RF-1037 Terminoppgave for arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk" inn via Altinn, og du får en kvittering med kontonr og KID-nr for innbetaling av trukket skatt og arb.giveravgift. Forfallsdato er som for skjemaet, altså den 15. i annenhver måned.

Det som føres på skjemaet er totalt forskuddstrekk og arbeidsgiveravgiftgrunnlag for alle ansatte i perioden (de 2 foregående mnd, for skjemaet som sendes 15/01 altså for månedene november og desember). Spesifisering av trukket skatt pr ansatt kommer altså først på lønns- og trekkoppgaven. Ikke noen heksekunst! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...