askldkalssda Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg sliter med motivasjonen! Jeg klarer ikke finne noe behov! Jeg vet ikke hva jeg ønsker å gjøre etterpå! Om jeg gjør det nå... i morra? Føler det ikke blir noe forskjell. Jeg er så sykt lei! Blir bare dårlig når jeg tenker på skole. Jeg har egentlig ikke venner på skolen. Men føler heller i behov for det, men kan forstå at mange drar på skolen kanskje pga. møte venner også. Noen som har tanker rundt hva jeg burde gjøre? Jeg har jo lyst å bli ferdig eeegentlig. Men sliter som sagt. Jeg blir ikke mobba, men vandrer en del for meg selv. Og når jeg først er med folk så blir jeg drit lei dem skal jeg være enig. Hvorfor må jeg få høre probleme til alle andre? Har ingenting til felles med en levende sjel der. Så skolen blir møkk kjedelig når du er der kun pga. fag. Fagene i seg selv er faktisk interessante, hvis du følger med. Men så er i tillegg lat og orker ikke øve eller gjøre lekser. Hva slags syndrom har jeg egentlig havna inni nå? Jeg føler meg dobbelt så sliten om jeg ikke gå på skole egentlig, pga. konsekvensene. Det ble mye JEG her... men... kjør på! Danke. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ikke uvanlig å ville hoppe av. Ville det selv. Det som reddet meg var at jeg tenkte "hopper jeg av nå så har jeg kastet 2,5 år rett ut av vinduet". Det ga meg motivasjon til å fortsette. Hvor langt har du forresten kommet? Lenke til kommentar
askldkalssda Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 2 året.. går ikke så bra da. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det er egentlig bare å bite tenna sammen. Veit at det kan være noe forbanna møkk, men sånn kan dessverre livet være noen ganger. Lenke til kommentar
Katten med støvlene Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det som reddet meg var at jeg tenkte "hopper jeg av nå så har jeg kastet 2,5 år rett ut av vinduet". Det siste halvåret, ja. Det er nok kjipt. Men når det kommer til saken, så ville jeg ikke hoppa av før jeg visste eksakt hva jeg heller ville gjøre i arbeidslivet. Det være seg en annen studieretning eller jobbe bak kassa på Rimi. Hoppa selv av etter første måneden på VGS uten å ha noen som helst peil på hverken hva jeg ville bli eller hvilke muligheter jeg hadde i arbeidslivet. Det er nå litt over 2 år siden, og jeg sitter fremdeles uten noen som helst form for jobb eller peil på hva jeg skal bli. Og jeg merker at det ikke blir noe bedre av tiden som går. Gir stort sett faen i alt som heter utdanning og karriere nå. Så jeg ville anbefalt deg å fortsette der du er, inntil du har noen annen plan for hva du vil gjøre videre. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det er ikke så lurt å hoppe av. Jeg har sett og ser folk som har hoppet av både 1 og 2 ganger. Disse blir aldri ferdige og det blir aldri "noe av dem". Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Synes da utdannelse og greie sjanser på en over gjennomsnitlig god jobb er mer en motivasjon nok, ikke mange av de jeg kjenner uten utdannelse som har "blitt noe stort". Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Motivasjonen min var også på bunn, men jeg var fornøyd med det og slutta. Har hatt godt betalte (alt er relativt) jobber i 3 år nå og har så jeg trenger. Hadde jeg vært en person som likte penger like mye som hvermannsen gjør, hadde nok ikke dette vært nok men Jeg satt meg ned og tenkte en lang periode.. Før jeg slutta. Jeg vil så gjerne mye heller leve og ha det gøy den tiden jeg er her. Jeg står opp og koser meg glugg i hjel hver jævla dag, og når jeg kommer hjem i 16 tiden får jeg høre hvor kjipt alle rundt meg har hatt det. For de går på skole og jobber. Og hva er vitsen da? I slutten av uka sitter de igjen med en slant penger, og har hatt seks kjedelige dager og én fridag. Det misunner jeg ingen, uansett hvor mye penger de har. Penger kommer og går, og når jeg ikke har det driter jeg i det. Når man bor i Norge har man "alltid" nok til litt mat og drikke. Jeg nyter hvertfall hver dag som går og ingenting står i veien for at jeg kan stå opp og velge akkurat hva jeg skal.. og det liker jeg Sorry, hvis det ble litt OT. Jeg syns forøvrig du burde fortsette på skolen siden du sier at du blir mer sliten av å ikke gå. Om det river deg fra hverandre, så syns jeg du bør slutte på dagen. Ta en prat med rådgiveren på skolen din. H*n har sikkert mye bra å motivere deg med. Lykke til! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Mye bra som har blitt nevnt her nå. Er veldig enig i det om at du ikke bør hoppe av hvis du ikke har en klar plan for livet videre. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Mye bra som har blitt nevnt her nå. Er veldig enig i det om at du ikke bør hoppe av hvis du ikke har en klar plan for livet videre. Absolutt enig. Du skal også vite at om du ikke har en plan, eller klarer å leve livet som en gladkristen og nyte hver dag du får gått en tur i skog eller mark, så kommer det til å bli JÆVLIG kjedelig å være hjemme også. Dagene går sinnsykt treigt og det er lite å finne på med andre. Det er nok mye verre enn å gå på skolen, om du ikke har annet å finne på. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Og det er litt kjedelig å droppe ut av livet... Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hva skal det bety? Når dropper man ut av livet? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvis man dropper ut av alt, og man ikke har en dritt å gjøre. Da er det lett å få litt....mørke tanker. Lenke til kommentar
askldkalssda Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg skal prøve! Men jeg bryr meg ikke om karaktere... bare få bestått... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det kan jo selvfølgelig gi deg store problemer videre i livet, men da må du ihvertfall passe på fraværet. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 jeg hoppa av 2.året i fjor, har alltid gått rundt å ville slutte på skolen. nå går jeg på vg2 igjen. selv om det kanskje kan sies å være å kaste et år i dass, så tror jeg at jeg tjente på det på lang sikt. nå har jeg motivasjon i form av en plan og et mål, og tenker iallefall ikke mer på å slutte, for det fant jeg ut av var passe håpløst. så fikk jeg jo brukt fjor året til å ta lappen og jobbe litt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det de arbeidsgiverne jeg har vært i kontakt med ser på, er først og fremst fraværet. Karakterer er egentlig ikke sååå viktig, med mindre du vil inn på store studier. Har du prøvd å tenke på et yrke som høres kult ut? Et spennende og litt utenom det vanlige yrke kanskje? Det var ihvertfall det jeg gjorde, og jeg kom inn der jeg hadde lyst uten å ha de beste karakterene. Og jeg var heller ikke særlig motivert til å gå på skolen, og syntes alt så svart ut (med tanke på karakterer og vidre studier) i starten av 3.klasse. Det eneste jeg gjorde var å holde ut, og det vil jeg også anbefale deg å gjøre. Det er til mye hjelp å ha et vitnemål du kan vise en arbeidsgiver. MEN, det er ikke gitt at du vil bli et "null" hvis du ikke fullfører vidregående. Kjenner flere som har helt OK jobber den dag i dag, familie og et fint hus. De gikk ikke på vidregående. Men som sagt, det spørs litt hvilke interesser du har og hva du vil gjøre videre. Prøv å tenk litt over hvilke yrker som du syns høres kule ut. Får du deg et mål, kan det ofte bli lettere å jobbe. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 MEN, det er ikke gitt at du vil bli et "null" hvis du ikke fullfører vidregående. Kjenner flere som har helt OK jobber den dag i dag, familie og et fint hus. De gikk ikke på vidregående. Røkke er vel et eksempel. Han fullførte vel ikke 9nde engang? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 MEN, det er ikke gitt at du vil bli et "null" hvis du ikke fullfører vidregående. Kjenner flere som har helt OK jobber den dag i dag, familie og et fint hus. De gikk ikke på vidregående. Røkke er vel et eksempel. Han fullførte vel ikke 9nde engang? men ser du på statistikker istedenfor enkelt eksempler så ser du at det er større sjans for å få en grei framtid om du går på skole. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 MEN, det er ikke gitt at du vil bli et "null" hvis du ikke fullfører vidregående. Kjenner flere som har helt OK jobber den dag i dag, familie og et fint hus. De gikk ikke på vidregående. Det blir viktigere og viktigere å ha en utdannelse for å få jobb. Flere som går på skole i dag enn for bare 15-20 år siden, så er fler om beinet kan du vel si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå