Gjest 80-modell Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg var over lang tid uten jobb, og brukte mye mer penger enn jeg hadde, resultatet var at jeg fikk Lindorff og diverse andre inkassoselskaper etter meg. Jeg brukte lang tid på å betale ned det jeg skyldte rundt om kring, og er i dag fri for forliksdommer, og inkassosaker. Dog jeg sliter enda med et gammelt studielån som statens inkrevningssentral tar inn via lønnstrekk. Jeg leier i dag et lite rom, og deler kjøkken og bad med andre, fordi jeg ønsker å legge opp litt penger og få betalt ned det som er igjen av lån, og sammtidig kunne ha "litt ekstra". Jeg trives med å bo slik jeg gjør, men skulle selvfølgelig ønske jeg hadde egen leilighet helst eid, men selvfølgelig hadde det også vært fint å kunne leie noe større. Men jeg har lav lønn, og ønsker å spare opp litt mer penger først. Det som er problemet her er at moren min ikke vil skjønne dette, og hver gang jeg prater med henne, så kommer hun inn på at jeg snart må kjøpe meg et sted å bo, og at jeg må få gå å be banken om lån. For å få vite hvor jeg står, har jeg også vært i banken. Banken sa nei, og ønsket ikke å innvilge meg selv et lite lån (ca. 800 000), med moren min som medeier og i en annen bank fikk jeg heller ikke lån. Dette vet moren min, men alikevel fortsetter hun å se på leiligheter som er til salgs, og mase om at jeg må gå på visninger og at jeg må gå i banken enda en gang. Jeg begynner å bli ganske lei av dette, det har nå pågått i snart et år, og det virker som hun ikke har andre ting hun ønsker å prate med meg om. Hvordan skal jeg få henne til å kutte ut dette? Jeg har prøvd flere ganger å si at jeg ikke har råd til å kjøpe noe, og at jeg må ha mer egenkapital før jeg kan kjøpe noe, men hun vil ikke høre på det øret..... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Få henne til å sette opp ett budskjett for deg med den lønna og utgifter du har nå da får hu sett hvor lite du har overs og innser det. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Si at det er greit - men da får hun låne deg penger og det til en rente du klarer å betjene Lenke til kommentar
lperik Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Som du skriver i gjestenicket ditt: 80modell. Rundt regnet blir da alderen din 28år. Her er en oppfordring til deg: Klipp navlestrengen! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Og så et seriøst svar: Forklar din mor (som sikkert bare vil deg ditt beste) at du ikke ønsker å kjøpe. Si du setter pris på hjelpen hennes, men at du har lagt opp et løpp du følger. Si at når tiden er riktig går du til banken og prater med dem. Kjøp deg litt tid ved å f.eks. si du vil betale ned studielånet ditt først Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det med at banken ikke ønsker å gi deg penger, er vel av en naturlig årsak - som i ditt tilfelle er det vel altfor dårlig lønn samt dine tilfeller i saken. Men at hun fortsatt stri-holder på at du må få deg en plass å bo er vel også kanskje det i at hun ønsker å få deg litt selvstendig(nå tar jeg til betraktning at du ikke er eldste gutten i gata?)... Siden hun aldri gir seg på dette med at du skal få deg en leilighet og du ikke har økonomi til dette, ville jeg rett og slett bare gitt et forslag om at hvis hun ønsker deg dette, og du ikke har økonomi til det, kan hun kanskje betale den for deg da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå