Gå til innhold

HP DV-7-1095eo - Hvordan duger denne til spill?

Galexon

Anbefalte innlegg

Hvordan duger denne til spill?

Er ute etter en kraftig laptop som takler nye spill med pen grafikk. Krever ikke ultimat grafikk, men fin grafikk. Her er en video som viser Assassins Creed gameplay med et hakk dårligere skjermkort

.

Hvordan vil denne laptopen kunne kjøre spill som:

- Call of Duty 4

- Crysis

- Call of Duty 5

- Company of Heroes

- GTA4 når det kommer

- SPORE (krever vel ikke så mye?)

- Diablo 3

- Far Cry 2

- Left 4 Dead

- Battlefield 2 og 2142

- Unreal Tournament 3

osv. Regner med at dere ser en rød tråd, med temmelig nye spill :)

Osv. ?

Svar som om jeg var helt grønn innen laptop, noe jeg egentlig er:P

Grunnen til at jeg velger laptop fremfor desktop, er fordi jeg muligens blir innkalt til førstegangstjeneste til sommeren, og derfor vil jeg ha en maskin som jeg kan ha med meg.

Dessuten er jeg ikke ute etter en langvarig gamer-maskin, ettersom jeg kommer til å være aktiv innen gaming i sikkert 1-2 år til, før jeg tar til fornuften :) Altså tror jeg ikke noe fremtidsrettet stasjonært monster er nødvendig.

Jeg er egentlig ikke ute etter å vite hva som er bedre, men heller hvor bra denne utvalgte laptop er med tanke på spill.

På forhånd tusen hjertelig takk for alle besvarelser :D

Endret av galexon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP'en klarer sikkert rundt 4500 3dmarks06. Skjermkortet den kommer med har DDR2 ram og taper derfor litt her. Acer5930g er en billigere maskin og klarer rundt 5500 i 3dmarks06 pga kjappere ram på skjermkort (DDR3). Derfor mener jeg Acer5930g til 7000 er det beste kjøpet :)

Endret av Knasent
Lenke til kommentar
Men den har ikke den samme prosessoren, og HP-maskinen har bedre prosessor, samt at den leveres med 4GB Ram og 64-bit Vista. Jeg skal bruke den til fotoredigering og slikt også. Så lenge maskinen duger bra til spill, så er det godt nok for meg :)

Hva er viktigst for deg? Fotoredigering eller spill? 5930 er det beste valget til spilling og HP'en er vel hakket mer fotoredigerings vennlig :)

Multicom selger Kunshan Z97 til en litt dyrere penge, men her får du høyere oppløsning, (1680x1050), og generelt skreddersydd spesifikasjon. Skal også nevnes at denne har DDR2 ram på skjermkort slik at 5930g har vist seg å slå også denne på ren spill-ytelse.

Endret av Knasent
Lenke til kommentar

Har du en link til den 5930G'en med DDR3 Vram? Det er ikke tilfeldigvis den til elprice? Hvordan er prosessoren i denne da? Kan jeg bruke Aceren også til fotoredigering?

Her er en video fra omtrent lik PC som den HP-en, med DDR2 Vram (se kommentar fra bruker under filmsnutten):

http://www.youtube.com/watch?v=9rigq6hEddU

Ser da bra ut dette? Vil ha en allsider, som er både god til spill og foto

Endret av galexon
Lenke til kommentar
Her er aceren. Den er nok ikke på lager noe sted per dags dato.

Jeg ville anbefalt Kunshan Z97 til dine formål.

På Kunshan må man vel velge OS selv, og da blir maskinen for dyr for mitt budsjett er jeg redd:P Men har jo sett på youtube-snutter at også DDR2-versjonen av skjermkortet gjør susen. Jeg er ingen hardcore gamer, og stiller ikke skyhøye krav til GPU. Jeg vil bare spille med tålig bra grafikk, som jeg kan kose meg med:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...