Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Feberfantasi - Deres historier?

Bllink

Anbefalte innlegg

Hei!

En gang når jeg var liten var jeg sjuk, feber og oppkast. Når jeg la meg midt på dagen drømte jeg om at jeg var romfartsenter ansvarlig elns. Så sendte jeg opp en rakett med masse folk i som sikkert skulle ettersøke ett elr anna., og den forsvant(eller eksploderte) :p . Så våkna jeg og var helt ifra meg, hylskreik og var livredd. Satt meg opp i hjørnet i senga og skikket forsiktig ut vinduet for å se om det var en rakett der. Så sprang jeg opp i stova og der satt mamma, så skjedde det noke underlig. Jeg hadde vist skreke at jeg hadde drept Thomas, eller Thomas var død (beste kompis fra barndommen). Og det RARE var at jeg ikke huska å skreke det etterpå når jeg kom til hektene igjen og skjønte at det var feberfantasi jeg hadde hatt. Jeg vet at et barn kan ha mareritt og være redd etterpå, men dette var helt noe annet.

- Noen andre som har hatt morsomme feberfantasi episoder?

Fortell :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde lungebetenelse for noen år tilbake og lå stort sett bare i senga. Plutselig fikk jeg det for meg at alle vennene mine hadde blitt kidnappet og at det var min oppgave og finne de igjen, men det eneste som kunne fortelle meg hvor jeg skulle begynne å lete var TV-apparatet.

Så jeg satt i senga og bare stirret på TV'en (som var avslått) og ventet på å oppnå kontakt med mannen som bodde inni.

Lenke til kommentar

Da jeg var unge, fikk jeg feberfantasi hver gang jeg var syk. Noen ganger mer abstrakte enn andre.

F.eks en gang var småtroll etter meg. Drittskummelt. Til slutt satt jeg meg ned i gangen, på enden av et teppe. Vet egentlig ikke hvorfor, men så begynte trollene å rulle teppet mot meg. Teppet ble større og større, og traff meg til slutt, og jeg gikk i bakken..! Jeg visste det var fantasi, men kroppen var overbevist om at den ble truffet av noe, så jeg datt med hodet først o.O

En abstrakt er vanskelig å forklare. Men jeg har hatt denne flere ganger. Jeg friket helt ut, viss det var "rynker" på dyna. Jeg måtte rette den ut, og få den rett. En gang lå jeg i et telt, og da var det vinden som regulerte rynkene. Jeg ble GAL og for en eller annen grunn lå jeg og strakk hånda mot taket og sa "kopp... kopp.. kopp.."

:S

Heldigvis sluttet det rundt 12-årsalderen.

Lenke til kommentar
Jeg skal ha hoppet energisk rundt oppi senga til mamma og pappa og lagd mario-hoppelyder og klaget over "lav livskraft". Dette var nok rundt begynnelsen av 90-tallet en gang.

Jævlig masse morsomt her asso :p

Men den her tar kaka, HAHAHAHAH!!

Lenke til kommentar
Jeg fantaserte om tall, 1-2-3-4 osv. Men etterhvert som tallene ble uhyrelig store fikk jeg panikk å ble livredd å mente att "tallene kommer for å ta meg"

Jeg fantaserte også om tall slik som du gjorde.. Hos meg svevde de rundt i sirkler i rommet jeg sov på, og var av forskjellige størrelser.. De prøvde hele tiden å komme å ta meg, og derfor måtte jeg gjøre ett eller annet for å få de vekk, for jeg kunne ikke flytte meg! Jeg tror jeg holdt de unna ved å regne ut forskjellige regnestykker og ved å bruke tankekraft.. :p

I tillegg lå jeg helt sammenkrøpet i senga og hadde knytt alle musklene. Jeg tviholdt rundt fingrene mine, som ikke kjentes ut som mine egene, og virka 4 ganger så store..

Når mamma kom å vekket meg, sa jeg: "Det er en million...! Du skjønner ikke, det er en million!!"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hadde veldig høy feber en gang da jeg var mindre

Jeg hallusinerte en person som gang på gang kaste en stor stein på spybøtten min

Jeg fikk også feberkramper og gikk i søvne samme perioden. Faren min fant meg med ytterdøren hvor jeg stod febrilsk banket på døren og ropte "bli ferdig , jeg må på do"

Lenke til kommentar

Jallahostesaft, ja. Cosylan er det eneste med dokumentert effekt, er reseptbelagt, utstyrt med rød trekant og smaker helt forjævlig. Bitter smak er tilsatt for å gjøre det ubrukelig som rusmiddel. I gamle dager smakte det godt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

hehe genialt.

Jeg husker noen ting fra når jeg hadde feberfantasi :p hehe

Dette var på varmeste sommeren.

Jeg var våken og alt. og syns jeg så dinosaurer som gikk rundt i nabolaget og spiste naboene. Åsså var det en tyrannosaurus Rex som var etter meg. Sprang rundt huse om og om igjen. og ropte. "han komme for og ta meg". Så bar det til legevakten. når legen kom for og se på meg så sprang jeg. for jeg så tyrannosaurus rex i han også :p hahaha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...