Gå til innhold

Remake / Reboot av Star Wars sagaen - Fristende?

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg er like "blodfan" som de fleste andre Star Wars -fanboyene og nerdene her inne, så ta det i bakhodet når jeg sier det jeg sier nå.. Er selv 30 år, og er så og si oppdratt med Star Wars, den originale trilogien. Har ikke den største respekten for de nyeste filmene, men de eldste er noe som jeg mener burde ha gått inn i religionstimene! :) hehe..

Uansett..

Etter å ha sett hva som har blitt gjort med Batman, med tanke på Batman Begins og The Dark Knight, så har jeg begynt å lurt litt -og ønsket- at det kunne ha blitt gjort en skikkelig remake av Star Wars -sagaen! Selv om jeg synes de 3 "første" filmene er like viktig som de to steintavlene de 10 bud ble skrevet ned på, så er dette faktisk noe jeg ønsker kunne ha skjedd, uten at det ville ha blitt kalt blasfemi i mine øre! Verdt å merke hvis resultatet hadde blitt som ønsket, selvfølgelig.. :)

Hvorfor?

For, med dagens teknologi og ferdigheter, så tror jeg de rette personene kunne ha klart å skapt et "mer reelt, mer dystert, og mer fantastisk" verk. Med all Star Wars "informasjon" som ligger ute nå, med tanke på historie og sidehistorier som er laget som tegneserieformat og bøker (og spill), så er dette noe som virkelig kunne ha blitt noe enda større, og bedre! For ikke å snakke om originalmaterialet!

Jeg likte veldig godt det som ble gjort med Batman, fra å være en god førstefilm (tenker på den med Michael Keaton), til å gå til noe dårligere (de som kom ut på slutten), til å bli geniale, som Begins og Dark Knight..

Dette tror jeg er mulig med Star Wars også, og jeg smiler når jeg tenker på hvordan det kunne ha blitt!

Hva synes dere?

Er dette blasfemi på skrekkeligste plan, eller synes dere også dette kunne ha vært kult!? :)

Håper på innspill!!

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg har blandede følelser om denne ideen. Hvis det hadde blitt gjort bra så kanskje men de tre originale Star Wars filmene er jo så bra i sine remasterede versjoner at jeg synes ikke det er helt nødvendig, med kanskje unntak av et par ting som kunne blitt gjort annerledes.

Wookier i stedet for Ewoker kanskje..

Nei er det nødvendig da?

Men sannsynligheten for at dette blir gjort er vel liten.

Lenke til kommentar

DoktorBacon: Jeg vet ikke helt hva du mener med reboot, så jeg snakker for min del om en remake! :) For de fleste er jo den første Batman-filmen, og filmene, den med Michael Keaton (og så til slutt de med George Clooney, og Jim Carrey, osv). La oss se på det som "de originale Star Wars filmene". Så ble nå Batman Begins og The Dark Knight laget. De var dystrere, og med "solide", og egentlig generelt veldig mye bedre filmer.. Hadde i grunnen ønsket at de kanskje da hadde gjort "nye Star Wars" i samme stil!? Basert løst på samme historie og fortelling som de originale filmene (og de fra episode 1-3), men at de har gjort det i en "bedre" stil, i den stilen som de klarte å lage Batman Begins og The Dark Knight i.. om du skjønner.. :)

RougeAlien: Ja, forutsett at det hadde blitt bra! :) Hva jeg egentlig er ute etter med en "remake", er å forandre stilen de har blitt lagret i... til kanskje litt mer dystert.. Bruker ordet dystert en del her går det opp for meg, men det er litt det jeg mener..

Ikke nødvendig, sikkert... Men, jeg tror det hadde blitt veldig okei hvis det hadde blitt gjort bra! Og det blir vel aldri gjort, er jeg redd.. Syntes det kunne ha blitt kult! :)

Lenke til kommentar

Kanskje jeg tenker litt på begge deler da.. :) Takk for oppklaringen..

Tenkte at de i utgangspunktet skulle følge den røde tråden i historien, liksom.. Men gjort "på sin egen måte".. Det kan jo være litt opp til dere også!? :) ..forandrer "topicen" jeg..

Lenke til kommentar

hehe.. Nei, at det ikke kommer til å skje, det er jeg vel veldig klar over! :)

Lurte bare på hvordan resten av gjengen her stilte seg til en slik idé .. en "kvalitetsversjon" av Star Wars, med bedre skuespill, etc.. -selv om vi alle elsker de originale! :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde vært positiv til det, spesielt etter å ha lest et utall bøker, og spilt masse spill. Fått inn litt expanded universe hadde vært flott. Det med effektene er ikke det viktigste for meg egentlig. Vært utrolig moro å se skikkelser som mara Jade, Corran Horn, Winter, Tycho Celchu, og ikke minst Thrawn.

Lenke til kommentar

Jeg for min del ville vært veldig negativ. Man trenger ikke å gjøre om på/starte på nytt av noe som allerede er perfekt. Dette blir selvsagt veldig subjektivt fra min side siden jeg har et veldig godt forhold til disse filmene i motsetning til f.eks. Batman, som jeg først fikk interesse for etter å ha sett Begins.

Når det gjelder episode 1, 2 og 3 er jeg litt splittet. Hvorfor ble de ikke laget på samme måte som originalene? Skjønner at han Lucas liker teknologi og slikt, men tenk så sykt bra de kunne blitt hvis de var laget old-school... Historien er genial, det er bare det "rene" og "perfekte" utseende som ikke helt faller i smak for min del.

Lenke til kommentar

Ja, det hadde også vært veldig så kult!! :w00t:

Tror jeg kanskje kom på et bedre ord på det jeg egentlig mente: Mer voksent!

Gjerne en ny serie, med god historie!

..hmm nå fikk jeg lyst til å plukke opp noen gode tegneserier igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...