Gå til innhold

Erfaringer med oppsett av MS Media Center på 360

PaulKemp

Anbefalte innlegg

Godtfolk,

Noen som aktivt bruker 360 som media center extender? Vurder legge inn home premium for å få pcen vekk fra stua, men lurer på hvor smertefullt det er å sett opp windows media center. Jeg vet musikk fungerer bra, men hvordan er det med video? Hvilke typer filformater støttes? Hvordan går jeg fram for å sette opp dette enkelt og slik at det blir pent? Virker det bra med tv-serier/episoder? Kan xboxen kjøre HD filformater og hvor får jeg tak i fileme el seriene (moderator; jeg mener hvor jeg for KJØPT de)? Får jeg lagt til norske radiostasjoner i WMC?

Poenget er at hvis det er for mye hassle, så gidder jeg ikke.

Takker for alle innspill!

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke noe problem å koble til xboxen som en media extender, det er ganske så enkelt..

Det jeg har problemer med er å få media centeret til å oppdatere seg når jeg har lakt til ny musikk på datamaskinen. Det har for meg vært så kjipt å få til at jeg har gått til innkjøp av en ekstern hdd som jeg bruker til å spille av musikk fra via xboxen.

eneste kjipe med dette igjen er at jeg ikke får spilt av film, siden xboxen ikke tar en skit av småspesielle formater virker det som.

Lenke til kommentar

jeg legger all musikken til "min musikk" mappen. Det Som skjer er at enkelte sanger oppdateres i media center mens de fleste ikke kommer innpå i det hele tatt når jeg legger til musikk. dette gjelder både media center fra pcen og xbox.

Video har jeg ikke prøvd meg på enda. Har helt gidd opp hele greia.. men jeg tipper du får det til hvis du har litt mere tolmodighet enn meg...for det eier ikke jeg i det hele tatt :p

Lenke til kommentar

For og IKKE bruke Wndows Media Center gjør man følgende:

Åpner WindowsMediaPlayer på de maskinene der du har ting du skal dele:

Trykk på den lille pilen rett neffor skriften Biblotek/Libary.

Så ser du Media Deling/Media Sharing...

Har du Vista, så er det mye rart du må gjøre... Men det er forklarende i seg selv når du kommer dit.

XP er det enklere.

I Linux kan du allerede gå og henge deg hvis du ikke er skikkelig læringsvillig eller nørd... Det skal vistnok være en del ting man må gjøre i linux...

- SÅ legger du til mappene som skal deles:

Legg til Biblotek/Add to Libary...

Så trykker du F3 og lener deg tilbake...

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...