Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bærbar, Wireless problem.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med min bærbare maskin. Jeg har en Whitebox CL56 maskin som jeg la bort for en stund. Men jeg tok den nyligt fram nå for å formatere den. Så jeg startet med å installere Windows XP på den, alt var helt greit, til jeg kom til driverene. Jeg brukte lang tid å finne noe som helst, brukte Everest. Men til ingen nytte, så måtte jeg bare søke random etter navnet på google. Og til slutt fant jeg driverene. Da var jeg ganske fornøyd, men så kom det selfølgelig et problem til. Etter jeg hadde installert den trådløse driveren, kommer den opp som normalt. Den finner ingen nettverk da, men jeg tok til å installerte en utility. Altså Intel PROset/Wireless, jeg har lest at nå at det er mangen som har problem med denne, men altså ingen som har det samme problemet som jeg har. Driveren var en Intel Pro/Wireless 2200BG.

Problemet: Når jeg skal skru på trådløsen/radio/wifi på programmet får jeg en feil melding som dette: "Intel PRO/Wireless network connection er fortsat deaktivert. Bruk maskinvarebryteren for å aktivere den."

Jeg har jo selvfølgelig skrudd den på og av. Jeg har installert også EZ button (Først), knappen på siden av maskinen er på: "ON". Så jeg skjønner ingen ting, jeg har både prøvd en tidligere versjon av programmet, å den nye. Fikk samme feilmeldingen. Er det noen som har hatt samme problemet, eller vet hvordan jeg kan fikse dette på en måte?

Evt å ikke bruke programmet og bare bruke windows sin trådløse funksjon på å finne noe. Der står det bare også: "Kan ikke finne noe trådløst nettverk, sjekk at trådløs tilkobling er slått på." Da rekner jeg med at det er den knappen på siden av maskinen som skal være skrudd på. Om det er noe annet de mener med det, så kom gjerne med det :)

Håper det er noen der ute som har et svar til meg, kan heller ikke spør Whitebox siden de er lagt ned. Ikke at jeg hadde gjort det heller.

Er det noen spørsmål, kom gjerne me dem. Jeg tester alt som skal til for å få det trådløse nettverket opp :)

Mvh - Haslum

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du sier du sliter med trådløse driverene.. jeg antar da at kabel fortsatt funker? i så fall kan du fjerne alle de trådløse driverne du har lagt in og kjøre windows update på maskinen. Som regel klarer den og finne de driverne du trenger for og få systemet til og fungere. Eller så må du høre med whitebox og sende deg en driver cd.

Lenke til kommentar

Altså du sier kanskje no med å oppdatere, det kan jo hende. Men det er ikke driverene som er problemet, de er selve programmet til Intel, det er det som gir meg den feilmeldingen.

I tillegg så har jeg alle driverene, og de er rett. Men selve programmet funker ikke som det skal. Nå har det seg slik at Whitebox har lagt ned for noen år siden, så de er heller sikkert interessert i problemet mitt. Og Whitebox maskinen er jo en drit maskin, og som jeg har forstått så er den direkte sendt fra Vietnam, så jeg hadde sikkert funnet en del informasjon fra Vietnamesiske sider, men jeg kan ikke Vietnamesisk heller. Babel fish osv er nekt :)

Men kabel fungere, men det kan være slitsomt ettersom jeg tar med meg bærbaren til ulike plasser. Feks der alle ikke har kabel tilgjenglig :)

Håper det er noen der ute som har/hadde et lignende problem. Eller vet hvordan man kan fikse det :)

-Mvh Haslum

Lenke til kommentar

Hvis det kun er programet som skal connecte deg til nettverkene som IKKE funker så kan du jo bare bruke windows til og connecte til trådløse nettverk. Så lenge driveren fungerer. Pass på at Wireless Zero Configuration servicen er starta og når du høyre klikker på kortet i "Network Connections" - properties - wireless - "Use windows to configure my wireless settings"

Du kan jo også prøve og hente ned de nyeste driverne fra intel men regna med du hadde prøvd dette:

http://downloadcenter.intel.com/Product_Fi...37&lang=eng

Lenke til kommentar

Ja har de nyeste driveren også. Men problemet er jo at jeg ikke finner noen nettverk med windows heller. Ellers så hadde jeg bare brukt den, men nå er jeg blitt skikkelig frustrert over dette.

Men eg jeg synst det var rart at programmet forteller meg at Inter PROset/Wireless er fortsatt deaktivert, etter jeg har aktivert trådlør på programmet. Og så står det bare, bruk maskinvarebryteren for å aktivere trådløs.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å bare installere driveren, og ikke installere programmet til Intel?

Så når det er gjort, få opp den lista over trådløse nettverk. Pleier å stå en slags feilbeskjed her om hva som er galt.

Uansett nederst til venstre er det en knapp som det står Endre Avanserte instillinger. Klikk på den, så velger du taben/fanen Trådløse nettverk. Står det haket av på at windows skal styre det trådløse nettet eller noe? :p Om ikke, er det kanskje problemet.

Ellers så kan du jo også sjekke om tjenesten "wireless zero configuration" står på, evnt restarte den. Start->kjør->services.msc. :)

Er du sikker på at du installerer riktig driver?

Surt at Whitebox er nedlagt :\

Lenke til kommentar
Har du prøvd å bare installere driveren, og ikke installere programmet til Intel?

Så når det er gjort, få opp den lista over trådløse nettverk. Pleier å stå en slags feilbeskjed her om hva som er galt.

Uansett nederst til venstre er det en knapp som det står Endre Avanserte instillinger. Klikk på den, så velger du taben/fanen Trådløse nettverk. Står det haket av på at windows skal styre det trådløse nettet eller noe? :p Om ikke, er det kanskje problemet.

Ellers så kan du jo også sjekke om tjenesten "wireless zero configuration" står på, evnt restarte den. Start->kjør->services.msc. :)

Er du sikker på at du installerer riktig driver?

Surt at Whitebox er nedlagt :\

ja har testet alt dette nå, alt er på. Men jeg vurdere bare kjøpe et kort etter jeg har opnet bærbaren og sjekket om kortet står skikkelig i :)

Takk for alle svar. Konklusjon, trådløs ødelagt eller ikke i!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...