mandela Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Portishead er digg, men det er trip hop, ikke chillout Den eneste du arresterer for sjangerbom er B|Real?! Halvparten av postingene i tråden er jo fullstendig OT. det hender at politiet tauer inn en nærkis fra plata for besittelse av noen ulovlige stimuli, men 99% av de på plata er i besittelse av ulovlige stimuli i løpet av dagen.. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Redman - Da Da DaHHH Lenke til kommentar
Darth_Maul Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 - Groove Armada (kung!) - Boards Of Canada (kung2k!! "you could feel the sky" er min favoritt) - Antiloop - Analogue Relaxation - R0yks0pp - Kings of convenience - Div enya/enigma - Tyskarna från Lund - Kungen & Sylvia :wink: Har oxo masse .it og .XM perler liggende :smile: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Du kan jo eventuelt stikke en tur på platekompaniet og kjøpe en Télle records cd. De har vel lagt mest vekt på chill-out. Eller bare spøøre betjeningen. For du skal vel kjøpe cd-ene du blir tipset om, eller hva? Ikke downe de, vel? Lenke til kommentar
snadden Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Utgangspunket var at det ikke skulle være techno/trance, men Ministry of Sound har kommet med en del ChillOut plater. Som nevnt av andre her tidligere så har vi ChillOut Session som mixet av MoS, og de ChillOut Ibiza platene som er kommet fra MoS er bra "sitte i sola og slappe av med kald drikke" musikk 8) Sjekk ut http://www.recordstore.co.uk/ministryofsound/ Ny Late Night Sessions disc, skal være bra! :wink: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Portishead er digg, men det er trip hop, ikke chillout Den eneste du arresterer for sjangerbom er B|Real?! Halvparten av postingene i tråden er jo fullstendig OT. Vel, jeg syns det er chill-musikk. For _meg_ er det chillmusikk så eller takk. Hva andre "chiller" til det vet ikke jeg... Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 KINGS OF CONVENIENCE! (mer chillete musikk skal du lete lenge etter ) Digg-.- Mer kjedelig uinterressant musikk skal du lete lenge etter! Lenke til kommentar
Superior Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 KINGS OF CONVENIENCE! (mer chillete musikk skal du lete lenge etter ) Digg-.- Mer kjedelig uinterressant musikk skal du lete lenge etter! Enig. Men Röyksopp ligger ikke langt etter. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 jepp, kjøpesenter-musikk (for slappe /dorske konsumenter), eventuelt heismusikk og thc-vennlig sofa-slappikk-musikk det er definitivt ikke gothan project, sjekk det ut Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Norah jones var ganske bra! Laste mer sånn musikk. Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Prøv albumet til Wongraven - Fjelltronen. Avslappende musikk som prøver å gjenskape atmosfæren fra middelalderen. Vakkert. Ildjarn - Landscapes er elektronisk, rolig musikk fra en svartmetaller. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Vel, jeg syns det er chill-musikk. For _meg_ er det chillmusikk så eller takk. Hva andre "chiller" til det vet ikke jeg... Men det er ikke snakk om chill-musikk. Det er snakk om chill-out, som er en egen sjanger. Og akkurat det bommer rundt halvparten av de som har postet i tråden på. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Vel, jeg syns det er chill-musikk. For _meg_ er det chillmusikk så eller takk. Hva andre "chiller" til det vet ikke jeg... Men det er ikke snakk om chill-musikk. Det er snakk om chill-out, som er en egen sjanger. Og akkurat det bommer rundt halvparten av de som har postet i tråden på. LarsC har nok rett her. Men hvordan definere en musikksjanger? Det er vanskelig. Noe av det vanskeligste, faktisk. Ved å beskrive instrument og takter? Eller bruke eksempler. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hier kommt die Sonne Die Sonne scheint mir aus den Händen kann verbrennen, kann euch blenden wenn sie aus den Fäusten bricht legt sich heiss auf das Gesicht sie wird heut Nacht nicht untergehen und die Welt zählt laut bis zehn = Here the sun comes The sun shines to me from the hands can burn, can you dazzle if it from the fists breaks puts hot on the face it heut night not to go down and the world counts loud to ten Rammstein med Sonne og Do Hast er jo best da! Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Boards Of CanadaKrüder & Dorfmeister og Thievery Corporation Tosca Brian Eno - Music for Airports (ultimat chill out ) Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 "Hval med pels" er en kul chill-out sang laget av noen lokale folk fra Ålesud Last ned Hval med pels nå Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Men hvordan definere en musikksjanger? Det er vanskelig. Noe av det vanskeligste, faktisk. Ved å beskrive instrument og takter? Eller bruke eksempler. Google, selvfølgelig. Så tar man ting som likner, eller som selvproklamert er en viss sjanger. Personlig synes jeg båssetting er noe drit, men det sier seg selv at snakker man f.eks om black metal kommer man ikke trekkende med Limp Bizkit eller noe annen drit. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Google, selvfølgelig. Så tar man ting som likner, eller som selvproklamert er en viss sjanger. Personlig synes jeg båssetting er noe drit, men det sier seg selv at snakker man f.eks om black metal kommer man ikke trekkende med Limp Bizkit eller noe annen drit. Disser du limp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå