Luke Lovegroove Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Mange snodige svar. Tror det var en del som IKKE skjønte spørsmålet. Last denne sangen : Mew - Comforting sounds Og kjøp denne cd'en : Sigur Ròs Men kanskje det blir LITT for relaxing?! Kanskje du skal definere Chill out? Hva gjør du da? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Du bør iallefall vite hva chill-out er. For det er en reell musikksjanger. http://www.ambientmusicguide.com/ http://www.dack.com/music/chillout.html Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Okei.. Skjønner at det skal være chillout innen electronica og ikke pop Hotel Costes-serien er ganske populær for folk som vil ha "riktig" bakgrunnsmusikk til trendy middagsselskap. Er fin og rolig musikk synes jeg. Hed Kandi er et ganske bra plateselskap som har mange fine samlere, de forskjellige winter chill-albumene holder høy kvalitet De mange lounge-titulerte albumene du finner i din platesjappe pleier som regel å falle inn under kategorien chill, og finner du clubQuart-samlinger fra foregående år (fra Quart-festivalen, satt sammen av Peer Osmundsvaag) så inneholder de også mye snacks. Ser at Anders Leipsland var sørpå for tre år siden med tanke på låtutvalget hans.. det var mye fin sol der da eller hur? Thievery Corporation, Tosca, K&D , Zero 7, Masters at Work, Air, Kinobe, Bent, Jimi Tenor, Petalpusher og lignende grupper pleier å lage en del god chill, dette er artister som jeg har sansen for i alle fall. Men i dette segmentet er det drøssevis av andre flinke folk også, så samlinger er en grei måte å få litt allsidig chill på. Lenke til kommentar
psultan- Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Boards Of Canada Krüder & Dorfmeister Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Top 5 synes synd på seg selv/deppe/syk/kjipe dager/verden er ond -låter: 1. Doors - Riders on the storm 2. Leonard Cohen - Chelsea Hotel no. 2 3. Radiohead - Exit Music (For A Film) 4. Enya - Caribean blue 5. Nick Cave - People just aint no good Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 En Dark Ambient/Noise kanal på mp3.com, noe som harmoniserer med fylleangsten og veggene som kommer nærmere... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Chillout (for meg):Sigur Ròs Word! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Mange snodige svar. Tror det var en del som IKKE skjønte spørsmålet. Jeg skjønnte spørsmålet men siden jeg ikke har peiling på electronica måtte jeg bare svare noe annet. Og kjøp denne cd'en : Sigur Ròs () eller Aegis börjun(?). Jeg har (), og den er sjef. Må vøre utrolig avslappet og ha god tid for å nyte den. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Men hvis man bare skal ha rolig musikk, så kan man jo gå for noe sånt som Secret Garden eller Enya. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 ....eller Celtic Circle (urk!) Nei, hold eder til kredibel og god musikk som tidligere nevnt av mange Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Chillout? Hva i Tores navn er det? Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 ...eller Enya. Indeed! Det er gooood slapp-av/chill-out musikk Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Cafè Del Mar er digg og chille til! Du kan jo også høre litt Jazz som er digg også; Diana Krall er deilig å sove til og Norah Jones ikke så ille ho heller, men Cafè Del Màr, Röyksopp, The Avalanches, Forrest Gump Soundtrack, Tom McRae = PS! Du kan laste ned en 74min lang ChillOut Plate på KaZaA, Chillout Session eller noe Den er digg! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Drum'n Base... som Propellerheads, ellers så har du SkaPunk , men det gjør det mere på godt humør ikke slappe av... Og så har vi NightWish, og Theater of Tradegy Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Tusen takk! Bra det er noen med smak i behold.Du som likte Tool, og Incubus: Det kommer under kategorien "Rock". Men Anders Leipsland, jeg downloader noen av sangene du la ut, og hører på dem. -Takk Tool og Incubus er rock ja, men hvem sa at det ikke er chill-out musikk da? Det er jo fin og avslappende rock uten noe stort tempo og høye lyder Lenke til kommentar
en mann Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Tool og Incubus er rock ja' date=' men hvem sa at det ikke er chill-out musikk da? Det er jo fin og avslappende rock uten noe stort tempo og høye lyder[/quote'] Chillout er en sjanger. Akkurat som rock/pop. Og jeg var på jakt etter det som mer kommer under "electronica". Men der er allerede Jack Herrens. og Röyksopp på pleilisten. Synd jeg måtte snakke meg til Ugress. Den skulle vært nevnt asso! Takker for alle svar! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hei. Vel, eneste chillout gruppe jeg kommer på i farta er Portishead. Sykt bra kvinnelig vokalist meg meget bra sampling. Rart at de egentlig ikke er mere poppulær en det de er i dag.. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Nick Cave & The Bad Seeds - As I Sat Sadly By Her Side Leonard Nimoy - Music to watch space girls by Leonard Nimoy - Beyond Antares Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hei. Vel, eneste chillout gruppe jeg kommer på i farta er Portishead. Sykt bra kvinnelig vokalist meg meget bra sampling. Rart at de egentlig ikke er mere poppulær en det de er i dag.. Portishead er digg, men det er trip hop, ikke chillout Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Portishead er digg, men det er trip hop, ikke chillout Den eneste du arresterer for sjangerbom er B|Real?! Halvparten av postingene i tråden er jo fullstendig OT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå