Cr1mson Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Har hørt rykter om at hvis man skal kjøpe pc så burde man vente til slutten av november fordi intel kommer med noe nytt. Noen som kan opplyse dette litt for meg? Og valg av skjermkort, er GTX 260 896 MB ett bra kort?, hørt at det ikke er verdt penga eller noe iden rettningen. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Kjøp nå, med mindre du av en eller annen grunn skal ha det spesifikke produktet Intel etter sigende kommer med i enden av november. Slike maksimeringsstrategier har sjelden noe for seg i PC-sammenheng, og slik dollaren oppfører seg er det flere og flere butikker som ser sitt snitt til å sette opp prisene. Kanskje lurt å få det unnagjort før det blir for ille. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Har hørt rykter om at hvis man skal kjøpe pc så burde man vente til slutten av november fordi intel kommer med noe nytt. Noen som kan opplyse dette litt for meg? Og valg av skjermkort, er GTX 260 896 MB ett bra kort?, hørt at det ikke er verdt penga eller noe iden rettningen. Takker for alle svar. Velg heller en Radeon 4870 skal vist nok slå ut GTX 260 på høyre oppløsninger ! Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Du bør kjøpe alt nå, men du kan eventuelt vente litt og følge med tilbudene på HK, CPU og RAM i håp om å finne noe gode tilbud like før/etter X58-lansering 17 Nov. Men resten av kompottene vil ikke påvirkes av dette og du bør kjøpe dem nå, mener jeg. Prisene kan variere en del (fordi noen har gammel innkjøp på lav valutakurs) og du bør undersøke hos flere før du bestiller noe. GTX 260 overklokker bra, er kjølig, og yter ganske bra også. Akkurat nå er en på tilbud for 1995 hos komplett.no, og du bør slå til før den stiger med 400 korner. kanskje det er litt dumt å anbefale forrige generasjon GPU, men jeg har sett en fristende tilbud på CLUB 3D GeForce 9800GX2 for 1799. Så det hjelper å lete litt! EDIT: Siden du er ny, kanskje jeg burde si at bruk prisguide for å sammenligne prisene før du bestiller. Endret 29. oktober 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Cr1mson Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Skal kjøpe pc fra komplett som blir bygd av dem, mine kunnskaper for å bygge er manglende og det er INGEN planer om det. Jeg vet alt om hvor mye billigere det er osv, men ja dere skjønner! Så etter det dere sier, er det bare å fyre løs? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Eg er luren på å handle pc sjølv no faktisk. Eg treng berre eit siste push for å faktisk kjøpe. Har jo allerede xbox360 :< Lenke til kommentar
Cr1mson Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Xbox og pc er 2 forskjellige ting da, så hvis du vil ha pc så er det jo bare å kjøpe? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Veit! Trur eg må bestille i dag :< Eg er berre så jævla ubesluttsom at det halve kunne ha vore nok.. Lenke til kommentar
Cr1mson Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Det gjelder for meg og, klarer ikke bestemme meg, men den dritt pcen min passer ikke en gamer lenger. Kommer intel med en ny socket neste måned? Ville vært veldig dumt å kjøpe ny pc nå hvis at det er en ny socket på vei innen 1 måned. Har planer om E8500 på pcen min, så er det noen bedre prosessorer til lik pris på vei? Takker for svar på forhånd . Endret 29. oktober 2008 av Cr1mson Lenke til kommentar
Cr1mson Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Enda ett spørsmål er det noen spesiell forskjell på E8400 og E8500? Vil jeg merke forskjell? Skal ha 32 bits vista, så er det noe vits med 4GB ram istedenfor 2GB? Takker for svar. Endret 29. oktober 2008 av Cr1mson Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Her er mi handlevogn så langt: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85873 Eg trur du vil merke litt forskjell på E8400 og E8500, men kan ikkje akkurat seie noko sikkert. Slik eg ser det er det verdt å gje nokre kroner ekstra for det hoppet, med mindre E8500 berre er ein klokka versjon av E8400 =o https://prisguiden.no/product.php?productId=100942 Der er vel ein av dei core i7 prosessorane. Som du ser er det eit relativt stort prishopp, med å vente på dei. Vanskelege å seie om det verkeleg er verdt det sidan dei ikkje har kome skikkeleg på markedet enno, men om du satsar på Core i7 vert det definitvt ikkje noko budsjett-pc lenger Dessutan meiner eg personleg at firekjerner er way overkill om du skal ha ein gamerpc. Ang. ram så får du totalt 3.2GB ram om du putter inn 4GB og installerer x32 bits. Men kvifor gå for x32? Kvifor ikkje berre kjøre på med 64, og heller kjøpe 4GB? Ram er jo så utruleg billeg uansett.. My 2cents Lenke til kommentar
Cefwyn Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Intel kommer med en ny sokkel/arkitektur nå iløpet av november måned (Intel Core i7 / Nehalem). Per idag så ser prisene på CPU på denne til å ligge på fra 2500-> og hovedkortene antas vel å ende opp på en 2500 -> også. Du må også bruke DDR3 minne som er dyrere enn DDR2. Hvis du skal kjøpe en PC på budsjett (dvs ikke har altfor mye penger å rutte med) så ville jeg nok anbefale å kjøpe nå istedenfor å vente. Hvis du må ha det nyeste så vent litt til :-) Kjøpte selv en ny PC forrige uke (E8500 med alt unntatt GFX kort som jeg tar fra den gamle) og endte opp på ca 4500,- men da bygger jeg selv. Til den prisen så tenker jeg at om ett års tid så har de nye komponentene falt såpass i pris at jeg ikke taper altfor mye på å kjøpe nye idag. Lenke til kommentar
Cr1mson Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Takker for alle svar, har ikke planer om å bruke mer enn rundt 8k, så ser ikke noen grunn til å vente da. Endret 29. oktober 2008 av Cr1mson Lenke til kommentar
toph1980_ Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hiver meg på denne tråden og benytter anledningen til å spørre om jeg burde vente med innkjøp av ny bærbar. Bytter ut min Compal HEL80 med JHL90+ og lurer på om det er lurest å kjøpe nå eller vente noen uker. Leste i tidligere svar at man bør kjøpe nå grunnet dollarkursen som er på vei opp igjen, hvilket er forståelig. Samtidig antar jeg at det finnes en mulighet for at dagens priser går noe ned nå som vi (snart) nærmer oss jul? Også, er det noen som vet om det hender at Multicom fører opp sine bærbare som ukens tllbud? Mvh Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Jeg hadde ventet til januar! Januar-salget gir deg samme/bedre PC enn du kjøper nå. Kansje til halve prisen om du er like heldig som jeg var. Garantert at du vil finne noe enda bedre fra både Intel og AMD da så det er mye å velge mellom, også når det gjelder grafikk kort osv. I forhold til det med 32 og 64 bit så er man vandt til dette i XP spesielt. Jeg tror dette ble fikset i Vista i SP1, leste det i en updatelogg fra SP1 oppdateringen. Så det skal visstnok ikke være noe problem lengre. But, the service pack will indeed tweak the operating system. Namely, the changes will permit Vista SP1 to report the full quantity of RAM to users, especially if it is 4 GB. The RTM version of Vista is only able to report the system memory that is addressed, no more than 3.5 GB of RAM. At the same time, this detail is strictly dependent on the hardware infrastructure, so it will not be valid for all Vista users, SP1 or no SP1. Endret 29. oktober 2008 av Johsse Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kva nøyaktig er det eigentleg som tilseier at prisene på datautstyr plutseleg vil verte så enormt lave rundt januarstider då? Eg har vanskeleg for å tru at prisane vil halvere seg utan nokon openbar grunn. Noko anna er det om dei store produsentane lanserar nye produkter og liknande. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Etter jul har en butikk noe som vi kaller for reste varer etter store bestillinger som ikke har gått ut. Disse varene blir satt ned i pris betraktlig og du kan ved og finne de rette aktør skaffe deg en fin pris på det du leter etter. altså alt det jeg sa nå for å oppsummere betyr: Januar-salget som alle i Norge har hørt om bortsett fra deg Neida, bare tuller. Jeg tok litt sterkt i og beklager for det, men prsiene for rest varene er MYE billigere enn noen gang i Januar og det dreier seg tross alt om nye varer bestilt inn før jul til julehandel galskapen. Har deltid på Elkjøp i tillegg til lærling plass nå, og der er det faktisk sinnsykt mye pris fall i absolutt alle restvarer. Og de vil butikken bare ha bort koste hva det koste vil!. Men selfølgelig, første mann til mølla! Endret 29. oktober 2008 av Johsse Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Joda, eg forstår tankegangen din, men eg har aldri hatt noko særleg inntrykk av at datakomponentar er så veldig sesongavhengige. Sjølvsagt blir julesjokoladen og nisseskjegget billigare, men datautstyr? Joda, eg ser den med at restevarer på elkjøp/andre elektrokjeder blir billegare, men dei fleste av oss her inne kjøper over nett. Eg er i alle fall ikkje interessert i å springe ned samtlege elektroforhandalarar i leit etter ein Corsair PSU eller eit skikkeleg Ati skjermkort Endret 29. oktober 2008 av aspic Lenke til kommentar
Cr1mson Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Da har jeg akkurat bestilt pc! Takk for alle tipsene! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Snart bestilt eg og. Eller skjermkoret, PSU'n og ein herlig LCD-skjerm er bestilt. Men så hang kortet mitt seg opp, så eg har ikkje fått bestilt resten endo.. :> I alle fall, hærlig følelse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå