Gå til innhold

Særemne Innenfor Manga, Anime og Tegneserier

Anbefalte innlegg

Tror du er for snever Aria-sama. Mener seriøst du burde vise de mest stereotypiske scener fra feks. Dragon ball, Pokémon og One Piece. Store serier folk kan kjenne igjen. Hvis man vil ha typiske virkemidler burde du ikke velge utypiske serier, sånn sett tror jeg det er tryggere å gå for det mest kjente.

Så hvis du vil dekke deg foreslår jeg at du finner de meste kjente eksemplene av forskjellige sjangre, og plukker ut fra dem.

jeg er uenig:P alle animene jeg nevnte er kjente, og mange av dem er pop-kultur i japan. jeg råder deg faktisk fra å vise tv tokyo sine uendelige shounen serier. vestlig anime-stereotype av anime er ganske.. feil:P though kan være lurt å nevne dragonball en gang da. heller hvis masse forskjellige art-styles og.. forskjellige ting:P humor, noe veldig seriøst, noe "episk" noe moe, noe mecha, noe veldig realistisk, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som kanskje hadder vert ein liten ìde, er å trekke ut kjente serie fra hver sin epoke, og samtidig vise til hvordan tegne/animeringsstilen har utviklet seg siden starten osv. Påpeke ulike karakterstikker da det er veldig mange forskjellige tegnestiler ute og går.

Eit lite forslag ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Det som kanskje hadder vert ein liten ìde, er å trekke ut kjente serie fra hver sin epoke, og samtidig vise til hvordan tegne/animeringsstilen har utviklet seg siden starten osv. Påpeke ulike karakterstikker da det er veldig mange forskjellige tegnestiler ute og går.

Eit lite forslag ihvertfall :)

Synes dette var en veldig bra tanke. Hvilke epoker og kjente serier ville du tatt?

Akira, Dragonball, Gundam er vel de tre som slår meg inn mest.

Ghost in the shell, Cowboy Bebop og Death Note tror jeg er gode ting å ta med også.

Endret av Stoyrm
Lenke til kommentar

Okei, leter etter bilder av manga nå. Noe små slit å få tak i bilder.

Jeg leter etter bilder som viser følelser. Ansikts utrykk etc. Du vet typiske anime ting (stjerner i øynene, hjerter i øynene, besvimte folk med X foran øynene, svimmle folk etc.) Alt som finnes av emotions i manga, hvis dere bare ser noe mens dere leser etc. Post et bilde etc.

Leter selvsagt selv ;).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva synes dere jeg bør starte filmen med etc? Har sett GITS, Akira etc å har sjett noen av scenene jeg vet jeg vil kommentere. Men føler at jeg ikke kan starte med det etc. Tenkte jeg måtte ta for meg noe annet først.

Endret av Stoyrm
Lenke til kommentar
Hva synes dere jeg bør starte filmen med?

noe sånn episk.. storslått, um.. like.. solnedgangs scene mens noen løper (hint; bokurano op, death note ep 37 eller kurozuka ep 1) så skifte over til noe wacky og.. luckystar esc, eller szs (hint; excel saga ep 26)... eller en high school komedie:P SÅ begynne å snakke hvis du skal det i filmen.

edit: ey, add meg på msn:P [email protected]

Endret av aria-sama
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 3 år senere...

Hei!

Vet at tråden er ganske gammel! Men er så og si i samme situasjon som TS. i og med at dere som har postet virker veldig "erfaren" med manga ;) så tenkte jeg at jeg kunne bare ta opp denne tråden igjen, istedenfor å starte helt på nytt!

Skal ha særemne til jul og ønsker gjerne å ta for meg manga som tema!

Men problemet er at mangaen MÅ finnes i norsk utgave :( mao, så kan jeg ikke ta for meg alle de "beste", så lurte på om noen hadde tips til hvilke gode mangaer som finnes i norsk utgave, googlet litt(!) men fant ikke så veldig mye/en liste over "norske" mangaer.

Tenker jeg vil som nevnt her sammenligne litt Walt disney og en stor japansk forfatter, dragon ball og superman( syntes denne var veldig fin!), hva tror dere?

TIPS TIP TIPS, alt tas i mot med glede :)!

må nok si min barndom var sterk preget av DB, og er fortsatt en av mine favoritter! så brenner sterk å bruke så mye som mulig av DB, sett One Piece animen flere ganger også ;) men vet ikke helt hvordan jeg skal vinkle problemstillingen, så tror jeg det kan kanskje bli litt vanskelig å ta med OP viss jeg skal holde meg relevant til problemstillingen!

Håper på at folk fortsatt brenner for manga i Norge! :)

mvh Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...