Stoyrm Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hei, jeg går 3 året på Videregående å har tenkt å ta for meg temaet, Manga og Anime imot / vs "Vanlige" Tegneserier. Jeg trenger litt inspirasjon etc; Hva synes dere jeg burde skrive om. Hva synes dere er forskjeller. Hva er viktige punkter? Bare kom med kommentarer om hva jeg burde ha med etc. Takker på forhånd for all hjelp Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 tbh burde du ikke ha dette emnet i det heletattXD ha like.. bare anime/manga/spill/otakushit, eller japansk tv vs amerikansk, eller anime vs live action=\ Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Du kan jo se på hvordan animen Ghost in The Shell inspirerte The Matrix. Eller du kan ta for deg "Hayao Miyazaki vs. Walt Disney, hvem er tegnefilmkongen?" En japansk animekonge og en amerikansk "vanlig" tegnefilmkonge. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Du kan jo se på hvordan animen Ghost in The Shell inspirerte The Matrix. er ikke så spesielt det, når du tenker på at det var en tegneserie som inspirerte v for vendetta (neste filmen til samme folka). og... spider-man, transformers, xmen, batman... super man... hulken, iron man... um... han røde typen som er blind. osv. though du kan nevne at alle filmene inspirert av comics (i det minste de jeg nettopp nevnte) handler om en macho-kar som owner masse folk med superkrefetene sine, mens matrix og.. kill bill er mere... bra:P Lenke til kommentar
Stoyrm Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 tbh burde du ikke ha dette emnet i det heletattXD ha like.. bare anime/manga/spill/otakushit, eller japansk tv vs amerikansk, eller anime vs live action=\ Atm så er ikke temaet spesielt spesifikt. Jeg kan ta for meg Bare manga og anime etc. Men jeg vil fortsatt ha tips Lenke til kommentar
unwill Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg likte forslaget om "Hayao Miyazaki vs. Walt Disney siden det er mer spesifik, og det er overkommelig mange filmer. Om det er Manga VS Comic kan du jo f.eks. gå inn for superhelt, sammenligne dem , forskjellige trekk hovedpersonene har, personlighet, utsendte, sidekick. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Om det er Manga VS Comic kan du jo f.eks. gå inn for superhelt, sammenligne dem , forskjellige trekk hovedpersonene har, personlighet, utsendte, sidekick. +1 though er ikke store forskjellen mellom manga og comics, er det? synes egetlig du burde ha mer om kontrast mellom moe i japan og vesten. Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Er jo der forskjell mellom manga og comic mye går i da Aria-sama, nemlig kontrasten mellom japan og vesten. Hvorvidt det er noen stor forskjell er en annen sak, men mener det dere sier går mye for det samme. Bruk denne http://en.wikipedia.org/wiki/Manga Kanskje ikke akseptabelt som kilde (vet ikke hvor strenge videregående er på wiki som kilde), men greit sted å starte hvertfall. Sikkert greit å ta for seg de mest populære manga'ene og animene gjennom tidene og, siden de gjerne har hatt innflytelse på andre. Feks vil mange fnyse av Dragonball, men den har inspirert mange av de store seriene i dag (feks. Bleach, Naruto, One Piece mm.), og Son Goku (hovedpersonen i Dragonball) regnes av mange som Japans ekvivalent av Superman. Endret 29. oktober 2008 av perman07 Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Sikkert greit å ta for seg de mest populære manga'ene og animene gjennom tidene desto eldre - desto mer vestlig. jeg ville faktisk anbefalt å holde deg unna gammel anime jeg (though kan være lurt å nevne gits og nge da). Lenke til kommentar
Stoyrm Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 hva synes dere jeg bør generelt ta for meg? Spesielle særtrekk ved anime og manga som er veldig forskjellig fra vanlige etc. Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Denne linken er bra: http://en.wikipedia.org/wiki/Manga_iconography Har med tradisjonelle tegnevirkemidler. Feks. i manga/anime har man de fartslinjene i sloss-scener, Lenke til kommentar
Stoyrm Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 siste linken der var veeeldig fin. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 hva synes dere jeg bør generelt ta for meg? Spesielle særtrekk ved anime og manga som er veldig forskjellig fra vanlige etc. mm. (vanlig=vestlig, right) -- du kan vel si mere åssen du har tenkt til å presentere dette? det hadde hjulpet oss med å hjelpe:P Lenke til kommentar
Stoyrm Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Jeg skal i presentere det noe spesielt utenom hvis jeg kommer opp i muntlig. Jeg skal skrive en tekst på ca - 15 sider om Manga og Anime. Særtrekk, hvordan anime og manga er satt opp. For å vise eller fortelle og forklare hva det er for noe. Sånn at den som leser kan se hva som gjør den forskjellig fra vestlige tegneserier. Samt har jeg tenkt å ta for meg litt hvordan anime og manga påvirker oss. Hva som får oss hekta (kunne gjerne trengt flere syns punkter på dette i aff). Tenkte også å skrive om hvordan anime og manga generelt er sett i offentligheten (forskjellen Norge, Japan). Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg skal i presentere det noe spesielt utenom hvis jeg kommer opp i muntlig. Jeg skal skrive en tekst på ca - 15 sider om Manga og Anime. Særtrekk, hvordan anime og manga er satt opp. For å vise eller fortelle og forklare hva det er for noe. Sånn at den som leser kan se hva som gjør den forskjellig fra vestlige tegneserier. Samt har jeg tenkt å ta for meg litt hvordan anime og manga påvirker oss. Hva som får oss hekta (kunne gjerne trengt flere syns punkter på dette i aff). Tenkte også å skrive om hvordan anime og manga generelt er sett i offentligheten (forskjellen Norge, Japan). Oh.. det kan fort bli litt vanskelig:P hadde trodd det var sånn med slides hvor du bare kunne ha masse bilder og like.. peke + forklare:P Lenke til kommentar
Stoyrm Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Jeg skal i presentere det noe spesielt utenom hvis jeg kommer opp i muntlig. Jeg skal skrive en tekst på ca - 15 sider om Manga og Anime. Særtrekk, hvordan anime og manga er satt opp. For å vise eller fortelle og forklare hva det er for noe. Sånn at den som leser kan se hva som gjør den forskjellig fra vestlige tegneserier. Samt har jeg tenkt å ta for meg litt hvordan anime og manga påvirker oss. Hva som får oss hekta (kunne gjerne trengt flere syns punkter på dette i aff). Tenkte også å skrive om hvordan anime og manga generelt er sett i offentligheten (forskjellen Norge, Japan). Oh.. det kan fort bli litt vanskelig:P hadde trodd det var sånn med slides hvor du bare kunne ha masse bilder og like.. peke + forklare:P Kommer ikke på forum for hjelp hvis alt er lett vettu Lenke til kommentar
Stainawarjar Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Vil bare legge til: Les "Understanding Comics" av Scott McCloud, du kommer ikke til å angre. Lenke til kommentar
Stoyrm Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Okei forandringer i planen ^^. Jeg har tenkt å lage en film i tilegg. Dette blir for å forklare anime bedre. Går over basik ting i teksten jeg skriver, men i filmen så vil jeg gå litt mer spesifikt inn på anime. Hva synes dere er gode ting å ta opp i en film? Hvilke klipp / animeer ville dere tatt med etc? Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Okei forandringer i planen ^^. Jeg har tenkt å lage en film i tilegg. Dette blir for å forklare anime bedre. Går over basik ting i teksten jeg skriver, men i filmen så vil jeg gå litt mer spesifikt inn på anime. Hva synes dere er gode ting å ta opp i en film? Hvilke klipp / animeer ville dere tatt med etc? hoho, dette starter jo å bli interessant! hold oss (meg) oppdatert:P anbefalt å vise (helt random rekkefølge); - originale casshern + sins - første gundam + gundam 00 - xxxholic ting fra OPen (kei) - veldig bra tegnet scene/screen fra kara no kyoukai elns - death note effekter. ghost in the shell effekter. kurozaku effekter. og basiclly alt du tror/har influenceet film-effekter i hollywood. - noe veldig moe - uber populære (haruhi, geass osv) - sayonara zetsubou sensei/lucky star - anime-inspirerte spill. tales, tatsunoko vs capcom, sonic, og.. noen andre "hardcore" spill, så noen casual spill (HAPPY DANCE COLLECTION!!). - monster + cowboy bepop / noen andre us-like tegnete animeer (nytt+gammlet) - flag - pokemon - bilder fra akihabara - kill bill - fate eller shana eller noe annet sånt. Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Tror du er for snever Aria-sama. Mener seriøst du burde vise de mest stereotypiske scener fra feks. Dragon ball, Pokémon og One Piece. Store serier folk kan kjenne igjen. Hvis man vil ha typiske virkemidler burde du ikke velge utypiske serier, sånn sett tror jeg det er tryggere å gå for det mest kjente. Så hvis du vil dekke deg foreslår jeg at du finner de meste kjente eksemplene av forskjellige sjangre, og plukker ut fra dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå