sinnaelgen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 jeg hr none spørsmål til dem som har erfaring med PVR det jeg lurer på er: - om det er mulig å se på en kanal samtidig som det spiles av et opptak til et annet tv eller opptaker ( f.eks dvd brenner ) eventuelt om man spille av opptak samtidig som den gjør flere opptak ? - hva skjer når det programmet som skal taes opp blir forskjøvet( stater sener en opprinnelig ) i tid etter innstillingen ? - det var et slag system på den gamle VHS spilleren som gjorde at hele programmet ble med i opptaket selv om det varte lengre en planlagt. fungerer det også slik på en PVR ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Bedre sent enn aldri ... En god PVR skal klare to opptak samtidig som den spiller av et annet, eller ser på en kanal. Det systemet du nevner ble aldri implementert av de som sender signalet, så det er dødt. Man må selv velge om man skal ta opp litt ekstra. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 det er sagt at ikke alle pvr bokser har 3 dekodere innebygget da kan den selvfølgelig bare gjør 2 opptak elle ett opptak + dekode en kanal men vis det er vanlig med minst 3 dekodere innebygget .... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Med parabol kan det gjøres med kun en tuner. Når du er tunet inn på en frekvens kan du ha 5 - 6 kanaler tilgjengelig samtidig i en mux. Og det er bare snakk om en dekoder (lurer på om du mikser tuner og dekoder?) Dekoder er den delen som dekrypterer det kodede signalet (som Conax). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 (endret) her der det snakk om en pvr boks som må dekode flere kanaler for at man skal kunne ta opp fra flere kanaler samtidig . en enkel dekoder kan bare dekode en kanal av gangen. da hvis jeg ønsker å se på en kanal samtidig som jeg skal gjøre et opptak så må jeg også ha en dekoder til videoen . siden en PVR bok inneholder flere dekoder så løser det seg selv . det som er litt usikker er m disse PVR boksene også har flere innganger for (antenne)kabelen . det var vist noen av disse parabol dekoderne til canal digital som hadde 2 innganger og 2 dekodere innebygget hvis du mer at det er forskjell på dekoder og tuner ( at en dekoder er en separat enhet og en pvr boks kan inneholde flere tunere ) så er det ikke noe forskjell en tuner er i utgangspunktet analog mens en dekoder er digital i praksis er er det ikke noe forskjell vis jeg skal være veldig spesifikk så inneholder en analog radio en tuner og en dekoder ( gjerne samme del) mens en nett radio kun inneholder en dekoder men her det snak om en PVR boks som gjør amt man kan ta opp og se på forskjelige kanaler samtidig. hva med de ander punktene i det første innlegget mit ? Endret 23. november 2008 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå