Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 hei Jeg har et problem som bare blir større og større. Jeg har iløpet av de siste åra vært med i en ganske sammenspleisa vennegjeng på 9-10stk, dro på sosiale events og var mye sammen i helger og i ukedager. Skjedde det noe kult var alle sammen med osv, så skjedde jo det som etter hva jeg har forstått er ganske vanlig at det oppstår små komplikasjoner og folka mister mer og mer kontakt, på den tiden hadde jeg fortsatt kontakt med alle så tenkte ikke så mye på det akkurat da.. Men nå har mange av disse flyttet, fått seg dame, fått seg jobb og noen har rett og slett bare blitt så oppslukt av data og sitter så mye inne at jeg bare har gitt dem opp. Er noen av dem jeg kanskje ser et par ganger i måneden men ikke noe særlig mer en det. Siden jeg egentlig har et ganske stort sosialt behov har jeg da prøvd å bli kjent med nye folk og skaffe meg nye venner som er mer som meg og liker å være mye ute å feste i helger og sånn. Dette var vist litt vanskeligere en det jeg trodde og har erfart tidligere, altså å skaffe seg nye venner er ikke noe problem, men blir liksom ikke sånne gode venner som jeg er med mange ganger i uka.. Jeg vil si at jeg egentlig har ganske mange venner, men alikevel blir jeg somregel sittende hjemme i ukedagene ihvertfall hvis jeg ikke tar noe insiativ selv. Hadde nesten vært spennende og bare ta to uker hvor jeg ikke sender en eneste melding eller ringer noe som helst og se om jeg faktisk hører fra noen, må jeg nesten teste. Jeg går ikke på skole heller så får heller ingen venner derfra, var mye lettere mens jeg gikk der... på jobben er det ingen på min alder... Jeg har noen som jeg har gjevnlig kontakt med, men de bor liksom et stykke unna så er litt vansklig å få til noe i ukedager, spessielt med tanke på at jeg ikke har lappen, var masse ute i sommer å bada, grilla osv men nå er det helt dødt Føler at det bare er tilfeldigheter som har gjort at jeg har vært mye ute i sommer og ikke at vi faktisk er venner, feks ei jente som var intressert i meg, da var jeg mye med henne og vennenne hennes, men så fort hun skjønte at jeg ikke var intressert i henne som noe mer en venn så stoppet kontakten helt.. Tror jeg enten må få meg dame eller begynne å spille wow igjen snart :S Lenke til kommentar
War Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Tror jeg enten må få meg dame eller begynne å spille wow igjen snart :S Oh det jeg skulle svare! Skal du få flere venner må du møte dem et sted og da kan du ikke sitte hjemme du må begynne med noe nytt. For eks sport, trening, hobby noe som gjør at du møter mennesker som er interissert i det samme som deg. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hmm, se på det negative. Så skal du se det løser seg! Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Velkommen til de voksnes verden. Dette skjedde med meg og min vennegjeng også. Siden jeg ikke er en person som HOPPER på nye mennesker, så har jeg relativt lite nære venner igjen. Men slik er det som sagt å bli voksen. Familie/kjæreste og jobben opptar det meste av tiden. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 "Velkommen til de voksnes verden". Langt i fra alle voksne opplever det du beskriver og insinuerer her. Har du vanlige sosiale evner, skal det ikke mye til for å få nye venner. Råd frå kristian: Gå inn på miniclip.com og have a fun time with online friends. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg er da ikke voksen enda vil jeg si, fyller 18 straks liksom, jeg har da ikke noen problemer med å få nye venner, det er bare det at disse nye vennene blir mer som bekjente som jeg kanskje fester med og sånn, ikke slike gode venner som jeg henger ute med daglig liksom, jeg er jo selvfølgelig ute av og til med disse vennene også men det er ikke så ofte. Altså jeg er ikke venneløs for å si det sånn, det er bare det at jeg har mistet de nære vennene og jeg får ikke noen nye nære venner, alle de nye jeg kommer i kontakt med har jo allerede sine nære venner... Og begynne å spille wow på fulltid er rimelig uaktuelt og jeg står jo allerede på snowboard og har jo endel venner derfra, men er sjelden med de utenom snowboardkjøringen... Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Forstår hva du snakker om. Har det helt likt selv. Vi var (eller er til tider) en vennegjeng på 8-10 stk. Endel av de har fått seg dame, som de etter min mening bruker alt for mye tid på. De resterende sitter inne og spiller WoW. Jeg er den eneste i venneflokken som tilbringer mesteparten av tiden min IRL samtidig som jeg ikke har noe fast forhold. Har ikke noe problem med å skaffe meg nye venner, men det blir rett og slett ikke det samme med de. Skal litt til å utkonkurrere en oppvekst fra 1. klasse til slutten av Videregående. Endret 29. oktober 2008 av Gordion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå