Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp med stereo anlegg

FmP

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt meg en ny forsterker til bilen min. når jeg satte inn forsterkeren å skulle spille musikk, da blinket alt lys i hele bilen. jeg har brukt 20 eller 25mm2 kabel.

kan en kondensator være nok? eller må jeg gjøre noe annet for og få dette til og slutte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva har du av utstyr da?

kondensator vil nok ikke hjelpe deg noe særlig med mindre du har utstyr du kan gå på DB-drag med.

edit: hvordan blinket alt lyset?

i takt med musikken?

var bilen i gang?

evt. hvordan er det når bilen er i gang?

mulig du har dårlig batteri, men alt for tidlig å si

Endret av aklla
Lenke til kommentar
hva har du av utstyr da?

kondensator vil nok ikke hjelpe deg noe særlig med mindre du har utstyr du kan gå på DB-drag med.

edit: hvordan blinket alt lyset?

i takt med musikken?

var bilen i gang?

evt. hvordan er det når bilen er i gang?

mulig du har dårlig batteri, men alt for tidlig å si

lyset blinker i takt med bass slagene ja, bilen var i gang ja, det er en liten ads forsterker på 4 x 80w og en rockford forsterker på 1 x 546W i 4 ohm.

Lenke til kommentar
Høres ut som at når bassen slår, så går all strømmen med til den, og resten uteblir.. Hvordan batteri har du ? Hvordan spenning har du i bilen, 9V 12V 14V? mye og si.. Har du en dårlig generator kanskje..

kjører en ford mondeo 93 mod, er 65ah batteri. veit ikke hvor gammelt batteriet er med ser gangske nytt ut. er 12 volt, og lader på 14 volt.

Lenke til kommentar
Høres ut som at når bassen slår, så går all strømmen med til den, og resten uteblir.. Hvordan batteri har du ? Hvordan spenning har du i bilen, 9V 12V 14V? mye og si.. Har du en dårlig generator kanskje..

kjører en ford mondeo 93 mod, er 65ah batteri. veit ikke hvor gammelt batteriet er med ser gangske nytt ut. er 12 volt, og lader på 14 volt.

Hvor har du festet jordingskabelen?

EDIT forklar hvordan du har koblet(alt).

Endret av tobbelobb
Lenke til kommentar

Hvor har du festet jordingskabelen?

EDIT forklar hvordan du har koblet(alt).

Jeg har koblet jordingen til sele festet i bak sete. Strømmen har jeg dratt ifra batteriet og bak over. Jeg har koblet den ene forsterkeren via den andre. For da og slippe og dra en kabel til, da det ikke er plass

Lenke til kommentar
Jeg har koblet jordingen til sele festet i bak sete. Strømmen har jeg dratt ifra batteriet og bak over. Jeg har koblet den ene forsterkeren via den andre. For da og slippe og dra en kabel til, da det ikke er plass

Høres jo ok ut...Har du målt spenningen på forsterkern? Med musikk?

Lenke til kommentar

Høres jo ok ut...Har du målt spenningen på forsterkern? Med musikk?

Jeg har ikke sjekket spenningsfallet, men merket en annen ting idag at vis jeg spiller høyt så kutter forsterkeren inni mellom kommer bare noen bass slag. Den skrur seg i protekt eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sjekket spenningsfallet, men merket en annen ting idag at vis jeg spiller høyt så kutter forsterkeren inni mellom kommer bare noen bass slag. Den skrur seg i protekt eller noe sånt.

Forsterkeren kan gå i protect viss den får forlite spenning... så ta å sjekk det.

Lenke til kommentar

hadde samme problemet selv, batteriet mitt var for dårlig, høres ut som samme feil hos deg.

Enten trenger du større dynamo eller bedre/nyere batteri

Stikk til nærmeste "lyd/bilde" autoristerte sted og få de til og skjekke spenningsfall

Kan hende bilverskted gjør sånt også vetikke :p

Lenke til kommentar
hadde samme problemet selv, batteriet mitt var for dårlig, høres ut som samme feil hos deg.

Stikk til nærmeste "lyd/bilde" autoristerte sted og få de til og skjekke spenningsfall

Nå har jeg målt. Forsterkeren trekker 50A på det meste. Jeg har 12V inn på forsterkeren og 12V på batteri. Men når jg begynner og spille musikk blir der bare 10.50V på forsterkeren og 11 på batteri. Men når bilen går er det 12.3V på forsterkeren og 13.7V på batteri.

Lenke til kommentar

Nå har jeg målt. Forsterkeren trekker 50A på det meste. Jeg har 12V inn på forsterkeren og 12V på batteri. Men når jg begynner og spille musikk blir der bare 10.50V på forsterkeren og 11 på batteri. Men når bilen går er det 12.3V på forsterkeren og 13.7V på batteri.

Da tror jeg nok det er dynamoen eller batteriet. men det er mest sansynlig dynamo.

EDIT du kan jo prøve å oppgradere kablene i motorrommet... er muligens en flaskehals der...

Endret av tobbelobb
Lenke til kommentar

Da tror jeg nok det er dynamoen eller batteriet. men det er mest sansynlig dynamo.

EDIT du kan jo prøve å oppgradere kablene i motorrommet... er muligens en flaskehals der...

Kabelen som går ifra dynamoen til batteriet er bare en 4mm2 kabel. bytter den ut med en 25mm2 i mårra:P da er det i allefall nok. hehe

Lenke til kommentar
Kabelen som går ifra dynamoen til batteriet er bare en 4mm2 kabel. bytter den ut med en 25mm2 i mårra:P da er det i allefall nok. hehe

Der har du årsaken! 25mm2 er sikkert greitt men har du muligheten til å bruke 50mm2 så er det å fåretrekke. Og ikke glemm jordinga til batteriet når du først er i gang;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...