BollaBenny Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Var innom GET i dag og fikk med meg bredbåndspakken deres. Har koblet den opp og kjørt instalasjons cd`n. Etter dette koblet jeg den videre til routeren. Problemet nå er at jeg ikke vet hvordan jeg får internetten til å fungere via routeren? Regner med jeg skal logge meg inn på routeren og fikse der i fra, vet bare ikke hvilken " WAN connection" jeg skal velge. (statisk, dynamisk..etc) Noen som enkelt og greit kan forklare hvilken av disse jeg skal velge og eventuelt hva som skal stå i de forskjellige rutene? ;P Takker på forhånd for eventuelle svar Lenke til kommentar
eppis Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 litt vansklig og fortelle deg hva som skal stå i de forskjellige rutene når vi ikke vet hvordan router du har. Les manualen til routeren så får du vite mer om instillingene. Du finner den på nettet hvis du har mistet den. Gå for dynamisk på wan connection hvis det ikke er noe som passer bedre som for eks DHCP. hvis du bruker PPPoe så må du ha brukernavn og passord til levrandøren. Lenke til kommentar
huron Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hei. Modemet fra get skal være en router i utgangspunktet om det ikke er satt som bridge så du trenger ikke bruke din gamle, om ikke routeren fra get mangler trådløst frks. Mente å lese at ipen til modemet fra get er 192.168.100.1 Uansett så skal skal routeren(den gamle) din stå satt til dynamisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå