Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Har et gammelt mATX kabinett av stål jeg tenker å prøve disse, slik at jeg blir kvitt hyling og susing fra vifter og lignende. Noen som har prøvd de? Jeg tenker å dekke begge sidedørene, holder det? Man trenger ikke kle inn hele kabinettet (?), da jeg regner med at mattene vil fungere som med dempningsmateriale i høyttalere, og heller er avhengig av mengde heller enn dekt areal ettersom stoffet resonerer og vibrer til høyere frekvenser. Har lest at de mattene holder på varmen som blir utviklet i kabinettet slik at man blir avhengig av kraftigere kjøling. Synes at det var litt dyrt for mattene også. Noen som har gode "kjerringråd" på dette? Fylle med watt/bomull? Lenke til kommentar
Star Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kjøpte støymatter fra 3dfxcool da jeg hadde mitt gamle chieftec dragon kabinett - det stemmer da at man blir kvitt mye støy, selv synes jeg det hadde mest effekt og kle topp, front og sidedører. Man trenger ikke kle hele kabinettet - jeg brukte mye press på dører og tak for å hindre vibrasjoner, men hadde flere store områder uten demping. Gikk opp nesten 10 grader på min 2500+ AMD prosessor etter operasjonen, så helt vinn-vinn er det jo ikke. Har i ettertid funnet det smartere å satse på passiv kjøling samt store, støysvake vifter i kabinett med god gjennomlufting Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Takk for svar Må vel vurdere litt om jeg går for mattene, de er litt dyre og kan skape problemer med varme ettersom det er varmt nok fra før i kabinettet mitt. Får vel prøve noen "hjemmelagde" prosjekter først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå