Gå til innhold

RPC server unavailable

int20h

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem. Kom tilfeldigvis til å disable en rekke services i Windows 2000 Advanced Server - blant annet rpcss.

Når jeg prøver å cut'e og paste får jeg følgende melding: "RPC server unavailable"

Skrivebordet er låst, får ikke dratt filer fra en folder til en annen ++ mye krøll. Får heller ikke åpnet xls filer.

Attpåtil får jeg heller ikke opp diverse properties bokser - blant annet de under services.

Hvordan kan jeg ordne dette?

"net start rpcss" virker heller ikke fordi disse service-saken er disablet ..

HJELP !!!

mvh.

Jan Aril

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å følgende:

Start - Run - mmc.exe - add snap inn - services.

Gå så til services og start servic'en derfra.

Hvis dette ikke funker, er det ikke stort mange andre råd jeg kan gi deg enn å innstallere windows nytt.

Jeg klarte også å drepe noen services en gang, men klarte å rette på dem via management console.

Kjører selv win2k prof, så det er ikke fullt så mange services der som i server, men hvis du dreper den riktige, er det nokk til å stenge hele systemet.

Lenke til kommentar

Heisann.

Mange takk for tipset :smile:

Jeg fikk enablet noen service'r her, men den viktigste mangler fortsatt

Remote Procedure Call (disablet)

skulle også ha kjørt i gang License Logging Service

problemet er at jeg ikke får opp properties boksen for å enable.

Elendig er det dersom M$ ikke har lagd det slik at man kan starte dette via shellet, men jeg har ingen anelse om kommandoen. For å bruke net start må den være enablet.

arghle !!

mvh.

Jan Aril

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøvd omstart? :smile: Seriøst, ein treng ikkje gå inn på properties, ein kan lett via MMC starte og stoppe ved hjelp av høyreklikk på items. Testa det på WinXP Pro, prøvde å disable RPC, men dette får eg altså ikkje lov til. Ser ut som om MS har fiksa probbet... :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...