int20h Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Jeg har et stort problem. Kom tilfeldigvis til å disable en rekke services i Windows 2000 Advanced Server - blant annet rpcss. Når jeg prøver å cut'e og paste får jeg følgende melding: "RPC server unavailable" Skrivebordet er låst, får ikke dratt filer fra en folder til en annen ++ mye krøll. Får heller ikke åpnet xls filer. Attpåtil får jeg heller ikke opp diverse properties bokser - blant annet de under services. Hvordan kan jeg ordne dette? "net start rpcss" virker heller ikke fordi disse service-saken er disablet .. HJELP !!! mvh. Jan Aril Lenke til kommentar
Mickey Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Du kan prøve å følgende: Start - Run - mmc.exe - add snap inn - services. Gå så til services og start servic'en derfra. Hvis dette ikke funker, er det ikke stort mange andre råd jeg kan gi deg enn å innstallere windows nytt. Jeg klarte også å drepe noen services en gang, men klarte å rette på dem via management console. Kjører selv win2k prof, så det er ikke fullt så mange services der som i server, men hvis du dreper den riktige, er det nokk til å stenge hele systemet. Lenke til kommentar
int20h Skrevet 1. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2001 Heisann. Mange takk for tipset :smile: Jeg fikk enablet noen service'r her, men den viktigste mangler fortsatt Remote Procedure Call (disablet) skulle også ha kjørt i gang License Logging Service problemet er at jeg ikke får opp properties boksen for å enable. Elendig er det dersom M$ ikke har lagd det slik at man kan starte dette via shellet, men jeg har ingen anelse om kommandoen. For å bruke net start må den være enablet. arghle !! mvh. Jan Aril Lenke til kommentar
int20h Skrevet 10. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2001 Det ble visst full reinstall det. hmmz. *ekle win2k* .int20h Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Prøvd omstart? :smile: Seriøst, ein treng ikkje gå inn på properties, ein kan lett via MMC starte og stoppe ved hjelp av høyreklikk på items. Testa det på WinXP Pro, prøvde å disable RPC, men dette får eg altså ikkje lov til. Ser ut som om MS har fiksa probbet... :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå