Mikr89 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hei,kunne tenke meg en ps3,men trenger ny htpc,men har mest lysst på en ps3 pga spillene. Har ikke lest noe om ps3 på lenge,men mener og huske at en kunne legge inn linux,hvor langt i utvikling er det kommet? Kan man bruke den med bitcommet f.eks og ha vlc player og ha enkle emulatorer som snes? Håper sårt at jeg kan få mange gode svar her.Kanskje en link og to også,på hvordan jeg legger inn linux og om ubuntu er det beste valge,eller hva annbefaler dere som har greie på dette??? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Uten linux kan du hvertfall spille av xvid filmer, og x264 filmer konvertert til vob.. så den er jo ikke helt ubrukelig som standard heller.. er forøvrig interessert i temaet selv Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Bruker min PS3 daglig til å se film/serier, koblet 2st eksterne harddisker til den og 98% av det en laster ned funker, idag så er det bare *.mkv veldig gammle divx filer som ikke funker. Installere Linux har jeg ikke testet da det skal være så tregt å boote opp og bruke, jeg lurer på å skaffe denne om det skulle bli noe "problemer" fremmover. Endret 29. oktober 2008 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Bruker min PS3 daglig til å se film/serier, koblet 2st eksterne harddisker til den og 98% av det en laster ned funker, idag så er det bare *.mkv veldig gammle divx filer som ikke funker. Utrolig synd at den ikke støtter .mkv.. det går kjapt å konvertere til .vob, men jeg synest det burde vært unødvendig. Hvem gidder vel å se xvid filer på en stor HD-skjerm? Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 En god del serier som ikke kommer i HD, men jeg synes PS3en gjør en fin oppskaleringsjobb. Såklart har ffdshow og andre programmer på en HTPC mulighet for bedre bilde, men som en «ut av boksen»-løsning er PS3 glimrende. Det en kunne ønsket var en integrering/automatisering av mkv2vob. Tror programmet kunne «lytte» i mapper, men har ikke testet selv. Kan i så fall få det automatisert noe. Lenke til kommentar
Mikr89 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Går det an å bruke en bittorent client på ps3 når man har linux?,Og hvilken utgave av linux er den beste,tenker da på F.eks ubuntu,xubuntu? +noen som har en link til hvordan installere dt. Hadde også hvert greit med en link til et bra progam til og streame video og musikk fra mac til ps3 Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 En god del serier som ikke kommer i HD, men jeg synes PS3en gjør en fin oppskaleringsjobb. hvilke serier følger du med på som IKKE kommer i HD? utenom hotel caesar Alt som sendes borti statene kommer vel ut i HD hvertfall.. Lenke til kommentar
ACDCkid Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Går det an å bruke en bittorent client på ps3 når man har linux?,Og hvilken utgave av linux er den beste,tenker da på F.eks ubuntu,xubuntu?+noen som har en link til hvordan installere dt. Hadde også hvert greit med en link til et bra progam til og streame video og musikk fra mac til ps3 Ayo! Simpelt gunnar: http://www.popularmechanics.com/technology...to/4263321.html Der ligger det en egen version for ps3 med booter. Funker veldig bra. Kan være noe treg, men Linux er full av muligheter for å optimalisere etter forhold. Driver å jobber med flash spilleren nå, den er litt buggy, funker greit til youtube, men kan henge litt etter dagens streaming standard. But i know the deal etter å ha vært forbanna på dette lenge. Sikkert ferdig i morra eller etter helgen. Poster jeg det her vettu homeboi. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hadde også hvert greit med en link til et bra progam til og streame video og musikk fra mac til ps3 Trenger sårt et sånt program jeg óg, har lett og lett men ikke funnet.. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har akkurat bestilt en ps3 fra komplett, den skal få psubuntu så snart den er i hus :-) http://psubuntu.com/ ser ikke så veldig vanskelig ut å få til, kommer vel litt ann på om en har brukt linux tidligere. Som med det meste annet er det nok greit med litt erfaring fra tidligere når man skal gjøre ting :-) Lenke til kommentar
tommis Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 En god del serier som ikke kommer i HD, men jeg synes PS3en gjør en fin oppskaleringsjobb. hvilke serier følger du med på som IKKE kommer i HD? utenom hotel caesar Alt som sendes borti statene kommer vel ut i HD hvertfall.. Dexter Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) En god del serier som ikke kommer i HD, men jeg synes PS3en gjør en fin oppskaleringsjobb. hvilke serier følger du med på som IKKE kommer i HD? utenom hotel caesar Alt som sendes borti statene kommer vel ut i HD hvertfall.. Dexter Selvsagt kommer dexter i HD.. Eksempel 1 FULL HD, 4,5gb per episode: Dexter.S03E05.1080i.ts.torrent VideoCodec : MPEG2 Bit rate : 14.0 Mbps Width : 1920 pixels Height : 1080 pixels Eksempel 2 HD-ready, 1gb per episode: Dexter S03E05 720p HDTV x264-DIMENSION Bit rate : 2 688 Kbps Width : 1280 pixels Height : 720 pixels Begge har 5.1 Dolby digital. ALT som gis ut i usa er jo HD.. tv sendingene i USA har vel vært HD i årevis.. Endret 30. oktober 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Er ikke alle damevennlige serier som jeg har funnet i HD i alle fall, men madammen legger ikke særlig merke til om det er SD eller HD, så jeg har ikke giddet å stresse. Ville ellers også aldri lastet ned HD-filer med en interlaced kilde, men det er en annen diskusjon som evt kan taes i en egen tråd. Tilbake til et at TS spørsmål, streaming på Mac. Har ikke prøvd selv, men ser at Medialink, Twonky og Eyeconnect blir nevnt rundt om på fora når spørsmålet kommer opp. Tror brukeren Nimrad har kjøpt Medialink selv, har sett han anbefale det til andre. Du prøve å sende han en PM? Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 En god del serier som ikke kommer i HD, men jeg synes PS3en gjør en fin oppskaleringsjobb. hvilke serier følger du med på som IKKE kommer i HD? utenom hotel caesar Alt som sendes borti statene kommer vel ut i HD hvertfall.. Dexter Jeg har sett dexter i HD flere ganger. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) nvm Endret 2. november 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hadde også hvert greit med en link til et bra progam til og streame video og musikk fra mac til ps3 Trenger sårt et sånt program jeg óg, har lett og lett men ikke funnet.. Medialink er fantastisk og VEL verdt den hundrelappen det koster! Kan virkelig anbefale det. Har nå gått over til streaming KUN fra mac fordi jeg har ikke funnet noe bedre program til windows en gang. Veldig stabilt og funker uten problem, alltid. Lenke til kommentar
Mikr89 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 har enda ikke fått svar om ps3 kan kjøre en bittorent client med linux og hvilken linux distribusjon jeg da må ha visst dt går? Lenke til kommentar
ACDCkid Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 har enda ikke fått svar om ps3 kan kjøre en bittorent client med linux og hvilken linux distribusjon jeg da må ha visst dt går? Såklart Gunner! Når du har linux installert er det bare å jobbe med linux som vemsomhelst (treg) pc. Noen prorammer er noe restriktive. Du finner en fin link oppi heia her jeg posta en link tidligere. Kjempebra. (skulle du få problemer med nettverks kort, koster ett 100mbit usb nettverkskort hundrings så er det prblemet ute av verden. Usb hub anbefalles. 100 lapp.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå