Jofis Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Jeg bor i et bygg med maaange hybler. Venninnen min bor rett borti gangen. Vi begge har kjøpt dekoder fra Canal Digital, Norgespakken. TV3'en min kødder seg, hele tiden. Kommer hele tidne oppe "intet signal". Det samme skjer på TV2 ZEBRA. De andre funker. Så når jeg har hatt den på TV3, så har jeg da søkt på signal, og da har den lagt på under 10% på begge søylene. Greien er, at venninnen min har alle kanalene, og de funker fint. Hva skjer liksom? LNB: er Universal LNBF TP: 11247/V/24500 Det er det som står i broskjyren som fulgte med, og den skulle jeg ikke endre. Men jeg har prøvd å søke på høyere TP, og da har signalene blitt bedre, og da får jeg inn kanaler, til og med mange rare kanaler, men IKKE TV3..!! Men jeg har jo fått inn på den vanlige TP, men så plutselig begynte den å tulle seg. Venninnen min får jo inn. Så hva er gale? Har jeg gjort noe feil emd kabelen? Har jeg skjært feil i den eller hva? Håper noen kan hjelpe meg! Endret 28. oktober 2008 av Jofis Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Har du egen parabol? Tenker på selve antenneskåla. Den må justeres nøyaktig, ellers kan signalet bli for svakt. Lenke til kommentar
Jofis Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Nei, har ikke egen parabol talerken. Vi alle deler en som er på taket. Er ihvertfall 2 bygg med maange hybler. Venninnen min og bor her, og hennes TV3 virker. Er derfor det er så rart at det ikke virker hos meg.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Egentlig ikke, dere har helt sikkert et hode med flere utganger. For det første kan en av utgangene være defekte (lite trolig), det kan være defekt disqswitch, det ka nvære noe galt med antennekabel og event. avmantlingen og påsettingen av f- pluggen. Bruker du gammel kabel? Det kan hjelpe å skifte til en bedre kabel. Har selv opplevd å ikke få signal med RG- 6 kabel med fabriukkmonterte F- plugger. Vista seg at F- pluggene var for dårlig satt på, og måtte sette på nye. Hvis det er gammel kabel så kjøp deg en ny, og sett på f- kontaktene riktig. Kan være lurt å prøve din tuner hos venninna de også, for å se om du får besre signal der. Lenke til kommentar
Jofis Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Egentlig ikke, dere har helt sikkert et hode med flere utganger. For det første kan en av utgangene være defekte (lite trolig), det kan være defekt disqswitch, det ka nvære noe galt med antennekabel og event. avmantlingen og påsettingen av f- pluggen. Bruker du gammel kabel? Det kan hjelpe å skifte til en bedre kabel. Har selv opplevd å ikke få signal med RG- 6 kabel med fabriukkmonterte F- plugger. Vista seg at F- pluggene var for dårlig satt på, og måtte sette på nye. Hvis det er gammel kabel så kjøp deg en ny, og sett på f- kontaktene riktig. Kan være lurt å prøve din tuner hos venninna de også, for å se om du får besre signal der. Ja, men jeg får inn noen kanaler. Som tv2, tvnorge og FEM. De er helt fine. Har problemer med tv3 og nrk kanalene. De kommer ikke. Vaktmesteren sa de hadde hatt problemer i enkelte rom, inni veggen med noe signal greier.. Skal ringe de som eier husene imorgen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Cluet er jo at kanalene ligger på forskjellige transpondere, og om du da har problemer med en transponder så detter noen kanaler ut og andre ikke. Det er nok en ny ledning eller noe som behøves, med andre ord ikke store oppgaven og utgiften. Lenke til kommentar
Jofis Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Okei. Hmm.. Ledningen er jo ny da. Fikk den med dekoderen min fra Canal Digital. Den er grådig lang da, nærmere 10 meter. Men men, får vel kjøpe ny da, selvom jeg ikke tror det vil hjelpe. Tror det rett og lsett har med hvordan jeg har skjært den, og kuttet den, og hvordan de søvg greiene ligger. Jeg skal tvinge Canal Digital til å komme hje til meg å fikse det Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Da må du avmantel kabelen skikkelig, da du har gjort det feil. Da følger du bare linken lenger opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå