Gå til innhold

Trenger innspill til et par jobber.

Anbefalte innlegg

Hei

For en uke siden, søkte jeg på en jobb som mobilvekter hos Securitas. Der fikk jeg vite at det ikke var ofte man ansetter folk under 22 mener jeg det var. Altså oddsen er ikke på min side, da jeg er 19 nå. Han jeg snakket med, gav meg ihvertfall en fair sjangse og jeg skulle få et svar når jeg fikk en åpen vandelsattest eller hva det heter. Denne får jeg om en liten uke.

I dag, så var jeg til samtale hos Peppes Pizza som pizzabud, hvor det virket som at jeg har en litt større sjangse for å bli ansatt. Men her er lønna ikke like bra som hos Securitas, her fikk man 110kr til å starte med kontra 138kr hos Securitas.

Dog ble det sagt at miljøet var ekstremt bra, hvor man jobber med masse unge mennesker. På jobben som mobilvekter, jobber man stort sett aleine.

Securitas jobben, har arbeidstider som går fra tidlig kveld til tidlig morgen, mens Peppes går fra rundt tre til ni på kvelden.

Noen som har erfaring med disse type jobber?

Hvis jeg får tilbud fra begge, er jeg ærlig talt ikke sikker på hva jeg skal velge.

Setter stor pris på innspill og forslag!

/HP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv jobbet som pizzabud hos Dolly Dimples og sitter med inntrykk av at det er stooor gjennomtrekk på slike arbeidsplasser. Vi har hatt 3 daglige ledere på den tiden jeg har vært der ( ca. 1 år ) og nye folk kommer og går til stadighet. Det er fantastisk bra miljø og de fleste gjør så godt de kan på tross av vanskelige arbeidstider, de begrensede ressursene og mangelen på arbeidstakere. Jeg har kombinert kokk, servitør og sjåfør på en litt mindre resturant - det er nok en del bedre på større avdelinger der man har en fast stilling. Lønn vs. arbeidsmengde og stress gjorde likevel at jeg fant meg en annen kontorjobb som også er bedre betalt.

Ville uten tvil tatt Securitas ut i fra den erfaring jeg har fra tidligere arbeidsgivere :)

Lenke til kommentar

Jeg ringte til han fyrn på Securitas i dag, og han sa at det var en 2-3 andre som skulle til samtale før han kunne si noe. Blant dem, så var det noen med vekterkurs, så da vil jeg logisk nok ikke stille med så gode odds.

Så jeg takket ja til sjåfør jobben hos Peppes. Tror det blir greit å få litt mer erfaring med team work, selvom lønnen kunne vært litt bedre.

Takk for svar anyway. :)

Lenke til kommentar

Skjønner :)

Ingenting vondt om sjåførjobben for all del - det er veldig trivelig og du lærer mye om deg selv og hvordan det er å jobbe med andre i ett hektisk miljø :) Likte muligheten til å få ett avbrekk fra resturanten med jevne mellomrom - dessuten er de fleste kunder hyggelige og forståelsesfulle og skjønner at man gjør så godt man kan:)

Lykke til uansett - det blir nok en nyttig erfaring :)

Endret av Star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...