Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget PC, alt fungerte, men så virker det som skjermkortet streiket.

Anbefalte innlegg

Vi har netopp blit færdi med å bygge Pc'en til kameraten min. Den fungerte helt fint, å windows var instalert og alt bare fryd og gammen. Men så, etter ca en times tid blir det fult av gule prikker å hvite streker på skjermen. Like etter jeg starta instaleringa til hamachi (muligens uviktig) ble det slik. Ble fint igjen i noen sekunder etter instalasjonen, men så kom det igjen. Har restarte flere ganer. Ble liksom bare værre å værre, mer som en dårlig vhs. Og nå kommer det ikke noe i det hele tatt når vi starter opp :(

Hva skal vi gjøre?

Noen som har vært borti lignende?

Tengte kansje og prøve og få byttet inn skjermkortet (om det er det).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har hatt noe lignede problem med et 260 kort her er jeg rimlig sikker på at det er rammen på kortet mitt som blir for varm av en eller rar grunn har en god vannblokk på den. Men jeg får nå disse prikkene dog rosa ;( i oppstarten også samt en bc etterhvert.

Kommer strekene raskere hvis du har hard belastning på pcen?

ta og se om du får monitorert temp på cpu og gpu når du kjører opp systemet.

Ta og også og kjør en memtest for å se om det er noe galt med rammen din.

Lenke til kommentar

Hva slags HW har du? Hva skjer etter at du har restartet maskinen? Er den bra i en viss tid da? Kontrollert at alt sitter fast?

Vanskelig å luke ut hva som faktisk kan være feil, men prøv først med å bytte skjerm (inkl kabel). Deretter kanskje skjermkort om du har et tilgjengelig..

Lenke til kommentar
Hva slags HW har du? Hva skjer etter at du har restartet maskinen? Er den bra i en viss tid da? Kontrollert at alt sitter fast?

Vanskelig å luke ut hva som faktisk kan være feil, men prøv først med å bytte skjerm (inkl kabel). Deretter kanskje skjermkort om du har et tilgjengelig..

Gigabyte GA-X48-DS4

Sapphire Radeon HD 4870

Intel Core 2 Quad Q6600

Samsung Spinpoint F1 750 GB

OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048)

OCZ StealthXStream 600 Watt

Det er vel hovedinformasjon, i tilegg så er det Antec 900, en CD rom jeg ikke hvet helt hvilken type er, og Noctua som kjøler. Det var vel alt.

Skal teste tempraturer og sant neste gang jeg er til han (i morgen eller overimorgen), hvis jeg kommer meg inn på windows da.

Edit: Skrivefeil

Endret av Hillvill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...