Gå til innhold

Legge Garmin 305s ruter på eget kart?

zeltex

Anbefalte innlegg

Hei

Enkelt og greit spørsmål egentlig. Vil få dratt ruten som Garmin 305 har lagret i seg over på et eget kart. Siden det er mulig å få det over til GoogleEarth burde det være mulig å få det over på eget kart.

Tanken er at jeg kopierer ut koordinatene som ligger som en løype(ses i Garmin trainingcenter) og setter startpunktet selv på løypa der jeg startet (gitt at det er lik skala på kart og koordinatene på rundturen). Tips jeg kan prøve ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, noe ala det der. Er kartet lagt som bakgrunn med turen kopiert inn over? Hvordan gjør en i så fall det og hvordan får en riktig størrelsesforhold på gps punkter og kart?

Informasjonen fra Forerunner305 er lagret på pcen med Garmin Traning Center, som jo viser på et eget(meget dårlig) kart. Blir litt bedre når jeg fører over til GoogleEarth, men ikke like bra som det jeg ønsker ved å få det over på orienteringskart! :)

Lenke til kommentar

Antar at sporloggen som du får ut av din gps kan overføres til programmet mapsource.

Mapsource følger med når en kjøper Topo kart fra Garmin.

Etter installasjon av MS på pc så overføres sporloggen fra gps, da vises sporloggen slik som jeg viste på bildet.

Sporloggen kan en kappe eller legge til etter eget ønske, eller en kan lage en ny

sporlogg i MS.

Vet du noen som har gps med kart så kan du låne cd med MS og installere

på din pc :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fikk tips om et program som heter QuickRoute, dette gjorde akuratt det jeg ønsket, hvor en la kartet som bakgrunn og dataene fra klokken over. Takk for hjelpen dog, se om jeg prøver ut MapSource og.

OziExplorer er også ett veldig kjekt program. Her kan du kalibrere inn en hvilket som helst bildefil (enten det er et scannet O-kart eller noe klippet fra nettet), den leser data fra de fleste kjente GPS'er, osv.

Old fashion design, men veldig greit. Fåes også i pocketPC versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...