Gå til innhold

klarer ikke koble til trådløst nett

Anbefalte innlegg

Vi bor i ett leilighetshus hvor vi er tre boliger som deler trådløst internett, det går helt fint med min mac men på min stasjonære PC er det meget sjelden jeg kommer på nett. Den klarer liksom ikke å koble til. Den prøver og prøver men kommer seg ikke på. har prøvd å legge inn en ny kobling men det fungerer ikke..

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å komme meg på nett??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt lite info kanskje, årsakene kan være mange. Men jeg antar at du ser den trådløse ruteren og at du har klart å logge deg inn ved enkelte tilfeller? I noen tilfeller så støtter ruteren bruk av kanaler som ikke alle nettverkskort støtter. Dersom ruteren velger kanaler selv så kan det hende at den velger en slik kanal og det hindrer deg å koble deg til. Logg deg på ruteren og sjekk oppsettet. Gjør noen forsøk med faste kanalnr og se om det løser problemet.

Mvh

DolKbg

Lenke til kommentar
Litt lite info kanskje, årsakene kan være mange. Men jeg antar at du ser den trådløse ruteren og at du har klart å logge deg inn ved enkelte tilfeller? I noen tilfeller så støtter ruteren bruk av kanaler som ikke alle nettverkskort støtter. Dersom ruteren velger kanaler selv så kan det hende at den velger en slik kanal og det hindrer deg å koble deg til. Logg deg på ruteren og sjekk oppsettet. Gjør noen forsøk med faste kanalnr og se om det løser problemet.

Mvh

DolKbg

hvordan kobler jeg meg på ruteren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...